خبرگزاری کار ایران

هیئت تجاری و بازرگانی ایرلند وارد تهران شد

asdasd
کد خبر : ۲۴۸۵۷۳

هیات سرمایه گذاران ایرلندی علاوه بر گفت و گو با مسئولان دولتی با نمایندگان بخش خصوصی و شرکت های سرمایه گذاری در جمهوری اسلامی ایران در مورد همکاری های تجاری و سرمایه گذاری مشترک مذاکره خواهند کرد.

برتی آهرن نخست وزیر سابق ایرلند به دعوت علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راس یک هیات تجاری و بازرگانی وارد تهران شد و در فرودگاه امام خمینی(ره) مورد استقبال محمدتقی حسینی قائم مقام وزیر کار در امور بین الملل قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایلنا به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، هیات سرمایه گذاران ایرلندی علاوه بر گفت و گو با مسئولان دولتی با نمایندگان بخش خصوصی و شرکت های سرمایه گذاری در جمهوری اسلامی ایران در مورد همکاری های تجاری و سرمایه گذاری مشترک مذاکره خواهند کرد.

حسینی در خصوص این سفر هیات ایرلندی به تهران، گفت: حضور هیات تجاری و سرمایه گذاری ایرلندی در جمهوری اسلامی ایران فرصت مناسبی است تا شرکت های ایرانی و اروپایی همکاری های خود را افزایش دهند.

وی با اشاره به ظرفیت های سرمایه گذاری در زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: آمادگی داریم در این زمینه با کشورهای مختلف همکاری نماییم و به نظر می رسد ایرلند در این زمینه هدف مناسبی برای همکاری بیشتر با کشورهای اروپایی باشد. در این سفر شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی(شستا) و هلدینگ های زیرمجموعه آن گفت و گوهایی را با هیات ایرلندی به عمل خواهند آورد.

حسینی با توجه به نقش آهرن به عنوان یک سیاستمدار برجسته و شناخته شده در اتحادیه اروپا، خاطرنشان کرد: وی نقش سازنده ای در تحولات اتحادیه اروپا ایفا کرده و همواره سیاست های متعادلی را در خصوص جمهوری اسلامی ایران داشته و از جمله سیاستمدارانی است که خواهان رابطه متوازن بین ایران و اتحادیه اروپا است.

آهرن نخست وزیر سابق ایرلند در این سفر با تعدادی از مقامات ارشد دولتی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز دیدار خواهد کرد.

وی با اشاره به نقش جمهوری اسلامی ایران در تحولات بین المللی و منطقه ای، تاکید کرد: گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران برای اتحادیه اروپا ضروری است.

وی تصریح کرد: شرکت های ایرلندی برای سرمایه گذاری در ایران علاقه زیادی دارند و امیدوارند که سفر وی نقطه شروع خوبی برای همکاری های بیشتر بین دو کشور باشد.

یادآور می شود، برتی آهرن جایگاه کلیدی در دولت ایرلند و اتحادیه اروپا داشته است. وی به مدت ۱۱ سال نخست وزیر ایرلند بوده و در زمان وی موافقتنامه جمعه خوب در سال ۱۹۹۸ میلادی در مذاکره با تونی بلر نخست وزیر انگلستان و رهبران احزاب سیاسی شمال منعقد شد که گام مهمی در حل مسالمت آمیز اختلافات این دو کشور بود.

تعهد وی برای ایجاد صلح و ثبات در ایرلند شمالی بی وقفه ادامه داشته است. یکی دیگر از موفقیت های آهرن در امضای موافقت نامه عمومی اقتصادی با کارفرمایان، اتحادیه ها و کشاورزان در سال ۱۹۸۷ و ۱۹۹۰ میلادی و نقش او در تشکیل نخستین دولت ائتلافی با دمکرات های پیشرو در سال ۱۹۸۹ میلادی در ایرلند است.

وی همچنین به عنوان وزیر کار، وزیر امور مالی و وزیر امورخارجه در دولت ایرلند فعالیت داشته است. وی ریاست حزب کارگری کشور ایرلند را نیز مدتی برعهده داشته است.

آهرن در سال ۲۰۰۴ به عنوان رئیس اتحادیه اروپا و به نمایندگی از طرف این اتحادیه برای مذاکره در مورد اساسنامه جدید اتحادیه اروپا به مذاکره پرداخت و به یک موفقیت بزرگ در اروپا دست یافت. وی همچنین الحاق ده کشور عضو جدید به اتحادیه را نیز تحت ریاست خود برعهده داشته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز