خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در مراسم افتتاح پل جمهوری‌ قم:

عبور از شرایط سخت امکان‌پذیر است / امکانات متنوع برای رشد اقتصادی بکار گرفته شود

asdasd
کد خبر : ۲۴۲۶۱۸

در شرایط فعلی منابع‌ کشور زیاد نیست و در بودجه‌های جاری و عمرانی محدویت‌هایی داریم که مقداری از این شرایط به دلیل فشارهای بین المللی و مسئله نفتی است که اخیرا ایجاد شده است.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در شرایط فعلی منابع‌مان در کشور زیاد نیست و از نظر بودجه‌های جاری و عمرانی محدویت‌هایی داریم، گفت: با ا توجه به شرایط موجود باید امکانات متنوع را برای رشد اقتصادی بکار گرفت تا حریف فکر نکند اگر از یک جنبه مثل بحثنفت فشار آورد غالب خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قم، علی لاریجانی عصر امروز در مراسم افتتاح و بهره‌برداری از فاز اول پل بزرگ جمهوری اسلامی در قم ضمن تشکر از شهردار قم و دست‌اندرکاران این پروژه٬ اظهار کرد: کارهای عمرانی در سطح شهر که مردم آن را دیده و لمس می‌کنند، باعثایجاد انگیزه برای کسانی است که در راه آبادنی کشور تلاش می‌کنند.

وی با بیان اینکه یکی از توصیه‌های رهبری مخصوصا در سفر سال ۸۹ به قم این بود که کار برای شهر قم از آن جهت که این شهر حیثیت بین‌المللی دارد با اهمیت است گفت: کار برای عمرانی شهر قم باید در طراز بین‌المللی صورت گیرد و حق هم همین است. چراکه قم هم عقب ماندگی‌های عمرانی از گذشته‌ دارد و هم امروز جایگاه خاصی در عرصه بین‌المللی پیدا کرده است و ما باید در این سطح تلاش کنیم.

نماینده مردم قم در مجلس با بیان اینکه اتحاد و همدلی استاندار، شهردار، شورای شهر و دیگر مدیران اجرایی قم تشکر می‌کنیم گفت: عقل هم حکم می‌کند که در کار سلیقه‌ها را کنار بگذاریم تا مانعی برای کارها پیش نیاید.

وی ادامه داد: توصیه می‌کنم دوستانی که در قم مشغول به کار هستند برای عمران و آبادانی این شهر با نگاه بلندمدت و شجاعت کار کنند و نگران کمبود بودجه هم نباشند٬ چراکه از این شرایط عبور خواهیم کرد؛ همت‌تان بلند باشد تا مشکلات شهر را حل کنیم.

لاریجانی با بیان اینکه در حال حاضر ملاحظاتی برای بودجه وجود دارد، ابراز کرد: در شرایط فعلی منابع‌مان در کشور زیاد نیست و از نظر بودجه‌های جاری و عمرانی محدویت‌هایی داریم و مقداری از این شرایط به دلیل فشارهای بین‌المللی و مسئله نفتی است که اخیرا ایجاد شده است٬ اما کشور ما چون سرمایه نیروی انسانی خوبی دارد٬ باید از طرق مختلف بودجه‌های لازم را تامین کرد و با ابتکار خاصی به دنبال آن رفت.

رییس مجلس با بیان اینکه وضعیت بودجه سال آینده همین محدویت‌های امسال را دارد گفت: یکی از مطالبی که کمیسیون تلفیق مجلس به دنبال آن بود این است که از طریق بخش خصوصی و مشارکت دادن مردم رونق اقتصادی را ایجاد کند. خوشبختانه در قم چنین زمینه‌هایی وجود دارد از این رو باید شرایطی فراهم کرد که آبادانی و عمران روزافزون را برای قم ایجاد کنیم؛ این کار از طریق فروش اوراق مشارکت، انجام کارهای تهاتری، استفاده از منابع صندوق توسعه ملی و… امکان پذیر است و ما در بودجه سال آینده از این موضوع استفاده خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: شهرداری‌ها حتما می‌توانند از این منابع و فرصت‌ها و همچنین از فاینانس برای پیشرفت پرژه‌ها استفاده کنند کما اینکه پروژه‌های مهم کشور از جمله احداثخط راه‌آهن تهران - قم – اصفهان از این طریق صورت گرفت و به زودی کارهای آن انجام خواهد شد.

نماینده مردم قم در مجلس با اشاره به اینکه عبور از شرایط سخت امکان‌پذیر است و برخی از بانک‌ها نیز امکان سرمایه‌گذاری خوبی در بسیاری از پروژه‌ها دارند، ‌ گفت: بیمارستان هزار تختخوابی قم در شهرک پردیسان ایجاد خواهد شد و امیدواریم با تامین زمین این بیمارستان، کارهای آن ظرف سه الی چهار سال آینده به اتمام برسد.

لاریجانی با تاکید براینکه با توجه به شرایط موجود باید امکانات متنوع را برای رشد اقتصادی بکار گرفت تا حریف فکر نکند اگر از یک جنبه مثل بحثنفت فشار آورد غالب خواهد شد، ‌ گفت: این روحیه همان چیزی است که مقام معظم رهبری در خصوص راهبردهای اقتصاد مقاومتی مورد توجه قرار می‌دهد.

وی در پایان با اشاره به احداثپل جمهوری اسلامی که منطقه دو و منطقه چهار قم را بهم متصل می‌کند گفت: این پل منطقه محروم قم را از حالت تنگنا در می‌آورد و نقش مهمی در آبادنی قم ایجاد خواهد کرد. البته باید کارهای حاشیه‌ای آن مثل احداثرمپ و لوپ‌های پل انجام شود اما اصل راه‌اندازی این پل مفید خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز