خبرگزاری کار ایران

مشاورعالی رئیس کل بانک جهانی:

کانادا مقر مغزهای ایرانی / در ایران استعدادهای بی شماری وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۲۳۱۰۲۳

باید به دنبال توسعه کامل یک صنعت خاص باشیم و از این طریق خارجی ها را به ایران بکشانیم تا بتوانیم انتقال تکنولوژی را ازطریق همکاری های علمی بین ایران و دیگر کشورها عملی کنیم.

مشاور عالی رئیس کل بانک جهانی و عضو مشاور اتاق بازرگانی ایران که خود کانادایی تبار است با اشاره به اینکه ایرانیان مردمی شگفت انگیز هستند، گفت: باید توانایی های ایرانیان از طریق برنامه های گردشگری به تمام دنیا معرفی شود.

به گزارش ایلنا، ' هل برانتون ' در اولین همایش صدور خدمات فنی و مهندسی و کسب فرصت های اشتغالی در بازارهای کار بین المللی در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما، کشور کانادا را مقر مغزهای ایرانی توصیف کرد و گفت: کشورها برای تبادل نیروی کار باید با نهادهای خصوصی قراردادهایی منعقد کنند و تبادل سرمایه و انتقال مهارت های انسانی باید از طریق نهادهای خصوصی صورت گیرد.

مشاور عالی رئیس بانک جهانی تاکید کرد: ما باید به دنبال توسعه کامل یک صنعت خاص باشیم و از این طریق خارجی ها را به ایران بکشانیم تا بتوانیم انتقال تکنولوژی را ازطریق همکاری های علمی بین ایران و دیگر کشورها عملی کنیم.

برانتون ادامه داد: ما دارای کالج های ارتباطاتی متنوعی هستیم و این کالج ها در جاهایی که می بینیم نرخ بیکاری بالاست به کمک شرکای ما می آیند تا ببیند علاقه مندی آنها به چه مشاغلی است و با افرادی کار می کنیم که دارای نقاط قوت در زمینه های کشاورزی، بهداشت و غیره هستند.

وی بخش بهداشت و صنعت داروسازی ایران را بسیار کامل دانست و گفت: ما می توانیم در این زمینه با ایران همکاری مشترک داشته باشیم.

عضو مشاور اتاق بازرگانی ایران، ریشه بسیاری از مشکلات اقتصادی ایران را تحریم ها عنوان کرد و افزود: در ایران استعدادهای بی شماری وجود دارند که تحریم ها به عنوان عامل اول رشد آن ها قد علم کرده اند.

مشاور عالی رئیس بانک جهانی تصریح کرد: برای ایران هراسی و اسلام هراسی باید برنامه های اقتصادی را تغییر و بخشی از آن را مورد بازنگری داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز