خبرگزاری کار ایران

هشدار سید هادی حسینی به اعضای شورای اسلامی قائم شهر؛

قائم شهر در ۵ سال آینده با بحران آب شرب مواجه می شود

asdasd
کد خبر : ۲۳۰۹۴۳

مصوب شد دستگاه زباله سوز بیمارستانی خریداری شود و قائمشهر بعنوان پایلوت زباله های بیمارستانی را از بین ببرد.

نماینده مردم قائم شهر، جویبار، سوادکوه و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی گفت: اعضای شورا نباید اجازه دهند مشغله های ظاهری، آنان را از توجه به بحران آب موجود در قائم شهر غافل نماید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قائم شهر، سید هادی حسینی، پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اسلامی قائم شهر با بیان اینکه اعضای شورا نباید اجازه دهند مشغله های ظاهری، آنان را از توجه به بحران آب موجود در قائم شهر غافل نماید هشدار داد: قائم شهر در ۵ سال آینده با بحران شدید آب شرب مواجه می شود.

وی افزود: در صدد هستیم تا از طریق سد آب شرب شهرستان را تهیه کنیم زیرا نمی توان نسبت به وضعیت آب شرب بی تفاوت باشیم و نباید بگذاریم مشغله های ظاهری، اعضای شورا را از بحران آب غافل کند.

حسینی، به بافت فرسوده شبکه های آبرسانی در سطح شهر اشاره کرد و گفت: شبکه های داخل شهری با بیش از چهل سال قدمت مناسب نیستند و تمام لوله های آبرسانی فرسوده و قدیمی شدند که ترمیم آن باید در دستور کار شورا و شهرداری قرار گیرد.

نماینده مردم قائم شهر، سوادکوه، جویبار و سیمرغ با بیان اینکه اگر توسعه در قالب کارهای روبنایی انجام شود به عمق شهر کشیده خواهد شد تصریح کرد: مردم انتظار دارند در قبال پرداخت عوارض شهری، بهترین خدمات را دریافت نمایند و این در حالی است که در بعضی از نقاط شهر به عمق کوچه و خیابانهای شهر توجه نمی شود.

حسینی در ادامه، به فاضلابهای درون شهری و حمل با ماشینهای فاضلاب اشاره کرد ویادآور شد: این فاضلاب ها در منطقه بالادست رودخانه تخلیه می شوند و بواسطه نزدیکی زمینهای کشاورزی این آب دوباره مورد استفاده مردم قرار می گیرد که متاسفانه ناخوشایند است و باید بررسی شود.

وی افزود: اداره کل آب و فاضلاب شهری، در محل اجرای طرح مسئله دارد و باید به آنها کمک کرد زیرا این کار زیرساختی است و متعلق به همه ماست و با حل این معضل، بخشی از مشکلات آبهای سطحی نیز مرتفع می گردد.

نماینده مردم قائم شهر اظهار داشت: اگر می خواهیم در شهر کار کنیم باید این مسئله که کار متعلق به کجاست را کنار بگذاریم و اجازه دهیم کسی که بعنوان سرمایه گذاروارد شهر می شود از سپرده خود سود ببرد و باید با سرمایه گذار به نتیجه رسید و جاهایی که می شود ظرفیت ایجاد کرد، مداخله را کم و نظارت را بیشتر کنیم تا به موفقیت برسیم.

وی از رودخانه سیاهرود بعنوان پتانسیل سرمایه گذاری نام برد و ادامه داد: زمانی سیاهرود، تنها رودخانه ای که در جهان قابل اشتعال بود محسوب می شد که امروزه با لایروبی و رسیدگی خطر آن کمتر شده است ودیگر کانون بحران نیست.

حسینی گفت: درشهرهای زیبای دنیا رودخانه در دل شهر ویژگی شهر است و در شهر ما بعنوان نقاط بحران و آسیب زننده تبدیل شده و باید این آسیب ها را به فرصت تبدیل کنیم.

وی، با بیان اینکه با سرمایه گذاری از مسیر رودخانه تالار و از گردنه گدوک تا دریا بازدیدی داشتیم تصریح کرد: امکان اینکه با تشکیل یک شرکت توسعه بزرگ، برای اینکه مجموعه از سرچشمه تا منطقه دریا ساماندهی شود، وجود دارد و با این کار، اشتغال فروانی هم ایجاد می شود.

حسینی، در ادامه به مسئله نمایشگاه بین المللی قائم شهر اشاره کرد و از امام جمعه این شهرستان خواست: این موضوع را در نماز جمعه مطرح نماید زیرا نمایشگاه بین المللی بزرگترین نمایشگاه استان مازندران است که با زحمت زیاد مستقر شد و در حال حاضر شهرهای مختلفی اقدام به برگزاری نمایشگاه نمودند که این عمل خلاف قانون و اخلاق است.

نماینده مردم قائم شهر در مجلس شورای اسلامی، به کارخانه حریر قائم شهر اشاره کرد و اظهار داشت: متأسفانه در گذشته شهرداری مجوزهایی برای تخریب و واگذاری کارخانه صادر کرد که باید کنترل شود زیرا اصرار ما این است کارخانه در محل فعلی شروع به کار نماید و بعد به خارج از شهر منتقل شود و محل در نظر گرفته درشهرک رستم کلا مورد نظر ما نیست.

وی، از تصویب خرید دستگاه زباله سوز بیمارستانی خبر داد و گفت: یکی از خطرساز ترین مسائله شهر، بحثزباله های بیمارستانی است و باوجود چندین مطب و بیمارستان که محلی برای امهاء زباله ندارند، مصوب شد دستگاه زباله سوز بیمارستانی خریداری شود و قائمشهر بعنوان پایلوت زباله های بیمارستانی را از بین ببرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز