خبرگزاری کار ایران

انجمن تولیدکنندگان فولاد:

واردات فولاد در نیمه نخست امسال ۳۳ درصد افزایش داشت

asdasd
کد خبر : ۲۳۰۷۹۳

مصرف فولاد یکی از شاخص های توسعه یافتگی محسوب می شود و در کشورهای توسعه یافته مصرف سرانه فولاد ۳۲۰ تا ۳۴۰ کیلوگرم است و مصرف سرانه در ایران رقم ۲۳۴ کیلوگرم ذکر شده است.

انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران اعلام کرد: واردات فولاد کشور در مقایسه با ۶ ماهه اول سال ۹۲ رشد ۳۳درصدی داشته و تولید این فلز در این دوره زمانی رشد سه درصدی را نسبت به سال گذشته ثبت کرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی انجمن تولید کنندگان فولاد، میزان صادرات فولاد نیز در ۶ ماهه نخست در مقایسه با مدت مشابه در سال ۹۲ افزایش ۴۰ درصدی داشت.

همچنین در ارتباط با هزینه های جاری در سال ۹۳ آمده است، قیمت برق ۲۵ درصد و گاز ۸۰ درصد افزایش یافته و علاوه بر آن میزان دستمزد نیز ۲۵ درصد ارتقا یافته درحالی که نرخ فولاد ثابت ماند.

بررسی انجمن یادشده نشان می دهد، قیمت تمام شده تولید، از نظر حجم تولید و ساختار آن در هر کارخانه حداقل ۱۵ و حداکثر ۲۵ درصد در سال جاری افزایش داشته اما قیمت فروش ثابت بود.

بنابراین گزارش، مصرف فولاد یکی از شاخص های توسعه یافتگی محسوب می شود و در کشورهای توسعه یافته مصرف سرانه فولاد ۳۲۰ تا ۳۴۰ کیلوگرم است و مصرف سرانه در ایران رقم ۲۳۴ کیلوگرم ذکر شده است.

مطالعات کارشناسان اقتصادی در سال ۲۰۱۱ نشان داد که انتظار می رود در منطقه خاورمیانه در سال ۲۰۱۵ تولید فولاد حدود ۱۸ درصد بیشتر از مصرف آن خواهد بود که این میزان بدون احتساب سهم روسیه و چین در بازار است.

بررسی ها نشان می دهد عراق قادر است سالانه حدود ۳ میلیون تن فولاد ایران را جذب کند، علاوه براین بازار افغانستان نیز با وجود رکود همچنان در دسترس قرار دارد.

تولیدکنندگان فولاد ازشیوه دامپینگ(عرضه کالا به قیمت ارزانتراز قیمت تمام شده) رقبا به ویژه چین نگرانی دارند، مطالعات صورت گرفته در سال ۲۰۰۸ نشان داد چینی ها در مراحل مختلف ازخرید سنگ آهن تا صادرات آن بیش از ۲۰ نوع یارانه به صادرات فولاد خود می دهند. روشهای تولیدکنندگان فولاد و صادرکنندگان چینی همواره با حمایت دولت این کشور همراه بوده، بنابراین در این شرایط، انتظار تولیدکنندگان فولاد کشورمان از دولت حمایت همه جانبه از تولید داخلی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز