خبرگزاری کار ایران

رییس هیات مدیره انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی کشور، مطرح کرد:

تعدیل در تولید مرغ بازار را متعادل خواهد کرد / آلودگی مرغ به سرب، صحت ندارد

asdasd
کد خبر : ۲۳۰۶۱۳

قیمت مرغ زنده نباید کمتر از ۴۸۰۰ تومان در هر کیلو باشد در حالیکه قیمت مرغ زنده درب مرغداری هر کیلو حدود ۴۲۰۰ تومان است، که این رقم برای تولیدکننده معنایی جز ضرر ندارد.

رییس هیات مدیره انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی کشور، در خصوص اخباری مبنی بر بالا بودن سرب موجود در مرغ و آلودگی آن، گفت: مرجع رسمی اظهار نظر در این رابطه وزارت جهاد کشاورزی است و این اخبار صحت ندارد.

محمد یوسفی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، اظهار کرد: به دلیل آلودگی هوای شهر تهران احتمال آلودگی مرغ را مطرح کرده‌اند که با توجه به تولید ۷۰ درصد از مرغ کشور در استان‌های کشور این نظریه مردود است؛ البته این نکته را هم نباید فراموش کرد که مرغداری‌های تولید مرغ در استان تهران نیز در دماوند، فیروزکوه و ورامین است و امکان آلودگی آن به سرب صفر است.

وی در رابطه با تعدیل تولید مرغ، گفت: شرکت پشتیبانی امور دام روزانه حدود ۷۰۰ تن گوشت مرغ از بازار خریداری می‌کند، میزان مصرف مردم نیز مشخص است و در حال حاضر صادرات هم امکان افزایش ندارد، بنابراین با تعدیل تولید می‌توان امید به تعادل در عرضه و تقاضا داشت.

یوسفی تاکید کرد: مازاد عرضه در بازار وجود دارد که این مازاد موجب واقعی نبودن قیمت مرغ شده، که تولیدکننده را متضرر کرده است.

رییس هیات مدیره انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی، با تاکید بر اینکه در حال حاضر تولید مرغ برای تولیدکننده توجیه اقتصادی ندارد، گفت: قیمت مرغ زنده نباید کمتر از ۴۸۰۰ تومان در هر کیلو باشد در حالیکه قیمت مرغ زنده درب مرغداری هر کیلو حدود ۴۲۰۰ تومان است، که این رقم برای تولیدکننده معنایی جز ضرر ندارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز