خبرگزاری کار ایران

برنامه‌های انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک در هفته کتاب

کد خبر : ۲۲۳۴۷۱

طرح اهدای ۱۱۰ هزار جلد کتاب کودک و نوجوان به بهای بیش از ۳ میلیارد ریال به کتابخانه‌های عمومی روستایی ازجمله برنامه‌های انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک در هفته کتاب است.

فرهاد تیمورزاده(دبیر ستاد بیست و دومین هفته کتاب انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان) اعلام کرد: ۷۵ عضو فعال انجمن فرهنگی با پیشینه بیست و سه سال فعالیت گروهی و مجموع بیش از ۱۵ قرن فعالیت حرفه‌ای نشر و با احساس مسئوولیت نسبت به اهداف فرهنگی جمهوری اسلامی برنامه‌های متنوعی در این هفته برای دوستی بیشتر کودکان و نوجوانان با کتاب درنظر گرفته‌اند.

به گزارش ایلنا؛ طرح اهدای ۱۱۰ هزار جلد کتاب کودک و نوجوان به بهای بیش از ۳ میلیارد ریال به کتابخانه‌های عمومی روستایی با مشارکت اجرایی معاونت توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، برگزاری همایش یک روزه بررسی اقتصاد نشر کتاب کودک و نوجوان تحت عنوان «حسابِ کتاب» و برگزاری چندین مراسم رونمایی کتاب کودک و نوجوان بخشی از برنامه‌های انجمن در هفته کتاب است که تمامی منابع مالی طرح‌های یاده شده به وسیله اعضای انجمن فرهنگی تأمین شده است.

مراسم رونمایی کتاب‌های این حوزه از ۲۴ لغایت ۲۹ آبان ماه در سالن اجتماعات انجمن فرهنگی همه روزه از ساعت ۱۶ تا ۱۹ با حضور نویسندگان، تصویرگران، ناشران و علاقمندان برگزار خواهد شد.

سایر طرح‌های پیشنهادی انجمن فرهنگی عبارتند از: جشن کتاب، کودک، صنعت و کشاورزی، ۱۱۰ نمایشگاه در ۱۱۰ کارخانه، جشن کتابخوانی در سراهای محله، برگزاری ۱۱۰ نمایشگاه کتاب در ۱۱۰ سرای محله(با نصب استند‌های کتاب) و کارگاه آموزشی بازاریابی کتاب کودک و نوجوان که برای اجرایی شدن نیاز به همراهی مسئولین وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی دارند.

درنهایت طرح برگزاری نمایشگاه اختصاصی کتاب کودک و نوجوان یکی از مهم‌ترین طرح‌هایی است که برای سال جاری در نظر گرفته شده است. این طرح نیز در صورت حمایت مسئولین وزارت ارشاد از سوی انجمن فرهنگی به بار خواهد نشست.

اعضای انجمن فرهنگی با پیام «با کودکان و کتاب مهربان باشیم» فعالیت خود در هفته کتاب را آغاز کرده و چشم انتظار حضور و همراهی همگان هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز