خبرگزاری کار ایران

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

برنامه ریزی بدون آمار راه رفتن در تاریکی است

asdasd
کد خبر : ۲۱۵۷۰۰

متاسفانه شاخص هایی را در جامعه زبانزد می کنیم که مردم را دچار تناقض می کند، کاهش تورم به معنای کاهش رشد قیمت ها است پس باید تلاش کنیم خطاها برای مردم باز شود.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: برنامه ریزی بدون آمار راه رفتن در تاریکی و بهره گیری از آمار غلط یعنی رفتن به پرتگاه است لذا بهره گیری از آمار صحیح و دقیق کار مطلوب و واجبی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، غلامرضا تاجگردون در مراسم گرامیداشت روز ملی آمار و برنامه ریزی، افزود: در بحثآمار اینکه چه کسی آمار را تولید و چگونه تولید کرده یا آنکه چه کسی پردازش، منتشر و استفاده می کند، بسیار مهم است.

وی یادآور شد: در سه موضوع اول یادشده مشکلی نداریم زیرا هر آماری با درصدی از خطا مواجه است اما متاسفانه فقط برخی خطا را می گیرند و اصل آمار منتشره را رها می کنند.

وی توضیح داد: وقتی اطلاعاتی می خواهد جمع آوری شود از همه دستگاه ها می خواهند که دیدگاه های خود را بیان کنند اما وقتی نتایج استخراج می شود، دیگر نباید به آن ایراد گرفت، اگر حرفی دارید در همان سه مرحله اول یادشده نظرات خود را باید بیان کنید.

وی تاکید کرد: برخی از آمارها برای جامعه ملموس و قرار هم نیست که قابل لمس باشد به طور مثال جامعه نمی داند تورم نقطه به نقطه چیست، حتی بسیاری از مردم فکر می کنند وقتی تورم کاهش یافت یعنی قیمت ها پایین آمده است.

وی ادامه داد: متاسفانه شاخص هایی را در جامعه زبانزد می کنیم که مردم را دچار تناقض می کند، کاهش تورم به معنای کاهش رشد قیمت ها است پس باید تلاش کنیم خطاها برای مردم باز شود.

این نماینده مجلس با اشاره به فعالیت آمارگیران سرشماری کشاورزی در برخی از مناطق کشور که هم اکنون بارندگی و سرما نیز همراه است، گفت: این آمارگیران در شرایط دشواری در حال کار هستند که باید از تلاش های آنها که خروجی اش در تولید آمار نمایان می شود نیز حمایت کرد.

تاجگردون در پایان در خصوص نرخ بیکاری نیز گفت: نباید فقط به نرخ بیکاری کلی توجه کرد بلکه مرکز آمار ایران نرخ بیکاری را به تفکیک سن، استان ها و حتی شهرستان ها ارائه می دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز