خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه پیشكسوتان جامعه كارگری مطرح كرد:

انتقاد از عملكرد متناقض صدا و سیما در پوشش اعتراضات كارگران ایرانی و خارجی

کد خبر : ۲۰۴۶۷

اعتراض تعداد اندکی از کارگران یکی از شهر‌های کوچک کشور کانادا در صدا و سیما نشان داده می‌شود/ در عین حال صداوسیما به اعتراض کارگران ایرانی در مقابل مجلس پوشش خبری نمی‌دهد.

رئیس اتحادیه پیشكسوتان جامعه كارگری معتقد است دلیل اعتراض جامعه كارگری به لایحه تغییر قانون تامین اجتماعی، عملكرد «ذوقی» و «سلیقه‌ای» مسئولان سازمان در تدوین لایحه است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شهر صنعتی البرز قزوین، حسن صادقی كه در کنگره خانه کارگر استان قزوین و در اجتماع اعضای خانه کارگر استان و جمعی از مسئولین سیاسی و انتظامی و فعالان کارگری و کارفرمایی این استان در سالن اجتماعات نگارخانه شهر الوند برگزار شد، به بیان نمونه‌هایی از این عملكرد سلیقه‌ای پرداخت و اظهار كرد: با اعمال تغییرات مد نظر دولت در قانون تامین اجتماعی سن پرداخت حق بیمه و بازنشستگی افزایش خواهد یافت. افزایش دریافتی از کارگران و کاهش خدمات و پرداختی در زمان بازنشستگی به آنان، بدون شك تضییع کننده حقوق کارگران است.

رئیس اسبق كانون شوراهای اسلامی كار كشور با اشاره به افزایش حق بیمه پرداختی کارگران از ۷ به ۹ درصد در پیش نویس جدید قانون تامین اجتماعی، افزود: در قانون ۵ ساله برنامه هیچ گونه مجوزی به دولت برای تغییر قانون تامین اجتماعی داده نشده است.

صادقی در بخش دیگری از سخنان خود نصب تبلیغات کالاهای خارجی در سطح شهر‌ها توسط شهرداری‌ها را مغایر با نامگذاری امسال و شعار حمایت از تولید ملی دانست و افزود: این رویكرد و نحوه برخورد با سخنان مقام معظم رهبری نشانگر شعار زدگی مسئولین است.

وی در ادامه با انتقاد از عملکرد صداو سیما در نشان دادن اعتراض تعداد اندکی از کارگران یکی از شهر‌های کوچک کشور کانادا تصریح کرد: در عین حال صداوسیما به اعتراض کارگران ایرانی در مقابل مجلس پوشش خبری نمی‌دهد. به جایی آنکه به واقعیت‌های جامعه بپردازد حاشیه نگاری می‌کند و بعد خرده گیری می‌کنند كه چرا رادیو‌های بیگانه انتقاد دلسوزان نظام را پخش می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز