خبرگزاری کار ایران

کتاب گرافیک خبری و اطلاع‌رسان منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۲۰۲۷۳۷

کتاب گرافیک خبری و اطلاع رسان اثری است در حوزه گرافیک رسانه که از نظر جنبه آموزشی متفاوت است و نثر روانی دارد.

کتاب گرافیک خبری و اطلاع‌رسان در ۲۵۹ صفحه به قلم یونس شکر‌خواه و مریم سلیمی و مقدمه کامران افشار مهاجر توسط دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ گرافیک اطلاع‌رسان یا گرافیک اطلاعاتی؛ نمایش تصویری اطلاعات بصورت مصور برای مخاطبان و کاربران است. پیچیده‌ترین و شناخته‌شده‌ترین نوع اطلاعات به شکلی واضح و گویا برای مخاطب بیان شده است.

کتاب گرافیک خبری و اطلاع‌رسان اثری است در حوزه گرافیک رسانه. متفاوت بودن جنبه آموزشی و نثر روان جزو ویژگی‌های شاخص این کتاب است. گرافیک اطلاع‌رسان از ترکیب گرافیک اطلاعات و دانش و مهارت بصری‌سازی حاصل می‌شود. گرافیک اطلاع‌رسان ابزار ارتباطی بسیار مهمی در دنیای مطبوعات است که بدون آن انتقال برخی اطلاعات به سهولت میسر نمی‌شود یا حتی ناممکن می‌گردد.

در این کتاب از منابع مختلف چاپی، دیجیتال و آنلاین به زبان‌های اسپانیایی و انگلیسی، همچنین از دیدگاه‌های نوین نظری و آرای صاحب‌نظران جهانی حوزه گرافیک اطلاع‌رسان و خبری استفاده شده است. این کتاب نمایش تصویری اطلاعات برای خوانندگان است که با دیاگرام مصور، پیچیده‌ترین فرآیندها را به شکل شفاف و واضح بیان می‌کند و به طور خلاصه می‌توان گفت بصری‌سازی اطلاعات است.

در کتاب از مباحثزیادی صحبت می‌شود ازجمله کاربرد گرافیک خبری و اطلاع‌رسان از دیدگاه صاحب‌نظران و تفاوت آن دو با هم، الزامات تهیه و تولید گرافیک خبری و اطلاع‌رسان، مفهوم گرافیک اطلاع‌رسان و انواع آن، نیاز رسانه‌ها به گرافیک، مصورسازی، تصویر و کلمه و…

این مجموعه تلاش دارد مقدمه‌ای برای انجام فعالیت‌های علمی، پژوهشی و کاربردی در حوزه گرافیک خبری و اطلاع‌رسان و نیز بهر‌ه‌گیری هرچه بیشتر از این نوع گرافیک در رسانه‌های کشور باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز