خبرگزاری کار ایران

مشاور وزیرصنعت، معدن وتجارت:

زنان نقش ارزنده ای در مشارکت توسعه اقتصادی دارند

asdasd
کد خبر : ۱۹۷۲۰۷

زنان در همه عرصه های تاریخی از بدوظهور اسلام و احترام به تکلیف شده است و اگر به تاریخ نگاهی در داشته باشیم در می یابیم که همسر پیامبر بعنوان اولین کسیکه به اسلام روی آورد تاجربود.

سهیلا جلودارزاده گفت: باید پذیرفت که دردوروی سکه آفرینش انسان یک رو زن و روی دیگر آن مرد است.

به گزارش ایلنا از ساری، مشاور وزیرصنعت، معدن وتجارت درهمایش زن ورسانه که در محل سالن اجتماعات معاونت برنامه ریزی استانداری مازندران برگزار شد، با بیان اینکه در دولت تدبیر وامید یک روزو فصل نو برای جامعه زنان بوجود آمده است گفت: امروزجامعه زنان وقتی قوی باشند دیده میشوند و حذف نمی گردند.

وی تصریح کرد: در دین اسلام تاکید شده که دمیدن روح در کالبد انسان تفاوت جنسیتی ندارد.

جلودارزاده با بیان اینکه با نیت و خواستگاه درونی از این نور و روح در کالبد باید پاسداری نمود گفت: برتری در کالبدهای جسمی با توجه به دمیدن کالبد غیر جنسیتی در بیانات و گفتارها معنا و مفهوم ندارد.

مشاور وزیرصنعت، معدن وتجارت اضافه نمود: در دین اسلام عدالت اقتصادی و جود دارد ودر زمان امام راحل(ره) خرده فرهنگی عرب ها توسط ایشان حذف گردید.

وی با اشاره به ایجاد قانون کار برای کارگران واینکه قانون کار عدالت را برای نیروی کار زن ایجاد کرده است گفت: زنان در همه عرصه های تاریخی از بدوظهور اسلام و احترام به تکلیف شده است و اگر به تاریخ نگاهی در داشته باشیم در می یابیم که همسر پیامبر بعنوان اولین کسیکه به اسلام روی آورد تاجربود.

مشاور وزیر صنعت، تجارت و معدن خاطرنشان کرد: اولین خبرنگاردر ادیان، پیامبران هستند که رسالت اطلاع رسانی بردوش آنها از سوی پروردگار متعال بردوش آنها گذاشته شد.

رئیس اتحادیه زنان کارگر خانه کارگراظهار داشت: نقش زنان در رسانه و جامعه امروز با سه چالش اصلی روبرواست.

جلودارزاده با تاکید براینکه زن نباید در خانواده تضعیف شود گفت: تعادل خانواده زمانی تحقق پیدا خواهد نمود که بتوان عدالت را برآن حاکم کرد.

وی با اشاره به حضور زنان در عرصه های اجتماعی نیز گفت: درحوزه های اجتماعی نیز زنان کمتر دیده شده اند و نقش رسانه ها در معرفی زنان نخبه نقشی بی بدیل و انکار ناپذیر است.

وی با بیان اینکه اعتلای اجتماعی، ارتقای جایگاه شغلی، تعادل خانوادگی و رشد فردی سه جنبه کاربردی هستند که رسانه‌ها می‌توانند کشور را برای رسیدن به عزم ملی و مدیریت جهادی نزدیک کنند، خاطرنشان کرد: در وزارت صنعت، معدن و تجارت سعی می‌کنیم، گلوگاه‏‌های شغلی نامناسب از قبیل رشوه‌خواری و صدور مجوز در اجرای مطالبات بعضا نادرستی که برخی از دستگاه‌ها انجام می‎دهند را رفع کنیم.

جلودارزاده با انتقاد از اینکه فرهنگ کاراز خانواده ها دور شده است اضافه نمود: باید از نظر فرهنگی به بازسازی این مهم پرداخت زیرا در صورت تحقق فرهنگ کار در خانواده علاوه برکاهش ناهنجاری ها در خانواده به ارتقاء شخصیتی وهویتی خواهیم رسید.

وی با اشاره به استراتژی دولت تدبیردر خصوص حقوق زنان گفت: نگاه دولت به زن یک نگاه اجمالی است و با توجه به اختلاف نظرمراجع رسید به اجماع به کندی به پیش میرود.

مشاوروزیرصنعت، معدن و تجارت افزود: زمان ها یکی پس از دیگری از دست می رود و باید قوانین بصورت اجرایی در آید واز کتاب قانون و گفتار بعمل و اجراء در آید.

نماینده اسبق مردم تهران در مجلس شورای اسلا می با اشاره به شیوع بیماری ویروسی در جامعه الخصوص جامعه زنان پرداخت و گفت: باید به تقویت بنیه مالی این قشر پرداخت و باید باور کرد که بسیاری از زنان بعلت فقر مالی براثر نداشتن بنیه مالی از بین میروند.

جلودار زاده با ابراز خرسندی از حضور خانم ها وسلامت کاری آنان در شورا گفت: همواره در طول انقلاب زنان در عرصه مدیریتی پاک دستی خود را به رخ کشیده اند.

وی با انتقاد از شورای برنامه ریزی و نداشتن رای حق، ظلمی است که باید با مشارکت زنان در مرکزستادی کشور اصلاح شود.

جلودارزاده با بیان اینکه مادرشدن برای زن یک عشق است گفت: نباید این عشق طوری باشد که عقب نگه داشته شوند و به بهانه مادربودن او رادر عرصه مدیریتی فاصله داد.

رئیس اتحادیه زنان کارگرخانه کارگر افزود: باید بیاد آورد که زنان در زمان جنگ چگونه با پشتیبانی عرصه را بر دشمن تنگ نمودند.

وی افزود: زنان نقش ارزنده ای در مشارکت توسعه اقتصادی دارند وامروز به جرات باید گفت که در ترویج کار به زنان احتیاج داریم و این وظیفه رسانه هااست که این را اطلاع رسانی کنند.

مشاور وزیرصنعت، معدن وتجارت با اشاره به حضور زنان در عرصه های خبر که جزء شغلهای سخت و زیان آور است گفت: بیشترزنان در حوزه های مختلف امنیت شغلی ندارند و باید قوانین طوری باشد که امنیت شغلی علاوه بر مردان برای زنان نیز بوجود آید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز