خبرگزاری کار ایران

سردار نقدی:

موانع قانونی برای اجرای اقتصاد مقاومتی باید برداشته شود‌

asdasd
کد خبر : ۱۹۵۱۸۵

راه درمان مشکل فعلی کشور، توجه به اقتصاد مقاومتی است و به دنبال فرمولی باشیم که احتیاج به نقدینگی نداشته باشیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اعلام اینکه کشور دچار رکود تورمی است، گفت: برای رفع مشکل فعلی کشور باید اقتصاد مقاومتی در کشور تقویت شود.

به گزارش ایلنا، سردار محمدرضا نقدی صبح امروز در همایش «فعالان تولید در عرصه‌های اقتصاد مقاومتی» با بیان اینکه تولید رکن اساسی اقتصاد مقاومتی است، اظهار داشت: ‌ کشور ما گرفتار رکود تورمی است که این دو درد متضاد هم است و برای رفع این مشکل، بحران و پیچیدگی پیش می‌آید و درمان آن اثر معکوس برای کشور ایجاد می‌کند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بان اینکه اگر کشوری به یکی از این دردها مواجه باشد امکان درمان آن وجود دارد، ‌اضافه کرد: راه درمان مشکل فعلی کشور، توجه به اقتصاد مقاومتی است و به دنبال فرمولی باشیم که احتیاج به نقدینگی نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت پنهان برای تولید کشور استفاده کرد که کمتر به آن توجه شد و اگر از این ظرفیت خوب استفاده کنیم بر مشکلات فائق می‌آیم، تصریح کرد: ‌تولید باید بدون افزایش نقدینگی انجام شود و از ظرفیت پنهان کشور به خوبی استفاده شود.

وی با اشاره به برخی طرح‌های موفق در اجرای اقتصاد مقاومتی گفت: برخی از این طرح‌ها با هزینه بسیار کم توسط بسیجیان در حال اجرا‌ست و برای گسترش این طرح‌ها نیاز است از طریق رسانه‌ها به این موضوع اشاره شود.

رئیس بسیج مستضعفین با بیان اینکه‌ مازندران پر از منابع برای اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی است، ‌ اضافه کرد: بسیاری ‌برکه و نیزارهای بلا‌استفاده در استان مازندران وجود دارد که باید با استفاده از این ظرفیت پنهان ‌‌بیکاری را در استاتن ریشه‌کن کنیم. ‌

رئیس بسیج مستضعفین با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی همان اقدامی است که برخی از فعالان با سرمایه کوچک موفق به کار بزرگ شدند، ‌گفت: مشکلات اقتصاد مقاومتی در کشور قابل حل است.

سردار نقدی با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب برای رفع برخی از مشکلات قانونی گفت: موانع قانونی برای اجرای اقتصاد مقاومتی باید برداشته شود‌ و برخی از قوانین نادرست در کشور که مانع از اجرای اقتصاد مقاومتی است ‌احصاء و برای رفع آن اقدام شود.

رئیس بسیج مستضعفین با اشاره به واردات کود شیمیایی به کشور گفت: با استفاده از ظرفیت بسیج سازندگی باید جلوی واردات سالانه ۶۰۰ هزار تن کود شیمیایی گرفته شود و برای جبران کود از ظرفیت تولیدات داخل کشور استفاده برد‌.

نقدی با بیان اینکه برای حمایت از مصرف داخلی نیاز به حمایت دستگاه‌ها داریم، گفت: ‌برای دریافت سود مطلوب خود، تولیدکنندگان با تشکیل اتحادیه‌ای نسبت به فروش مطلوب اقدام کنند.

وی بیان داشت: یکی از مشکلات اصلی تولید در کشور وجود واسطه است که اگر بخش تولید رها شود، دوباره گرفتار چالش در بخش تولید اقتصاد مقاومتی می‌شویم.

رئیس بسیج مستضعفین خواستار ایجاد صنایع تبدیلی و یا همکاری ‌فعالان اقتصاد مقاومتی شد و افزود: همکاری با فعالان این بخش مشکل تولید اقتصاد مقاومتی را رفع و رونق اقتصادی را در استان ایجاد می‌کند.

نقدی خواستار حمایت رسانه‌ای از فعالان اقتصاد مقاومتی شد و گفت: بسیاری از محصولات تولید فعالان اقتصاد مقاومتی به خارج از کشور صادر می‌شود و نیاز به معرفی بیشتر دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز