خبرگزاری کار ایران

رئیس جمهور در دیدار با اصحاب رسانه: / تکرار /

مذاکرات هسته‌ای را در صورت ضرورت تمدید می‌کنیم / آستانه تحمل خود را بالا ببریم

asdasd
کد خبر : ۱۸۷۳۶۵

بیایید آستانه تحمل خود را بالا ببریم و یکدیگر را تحمل کنیم / نباید بگذاریم دیگران ما را از هم جدا کنند / دنیای امروز دنیای یکدستی نیست بلکه دنیای تنوع و تکثر است / نشر بیان تنها با دو شرط رعایت موازین اسلامی و مصالح کشور قید شده است نه مصالح قبیله و جناح.

رئیس جمهور گفت: نباید هر کس را که به نفع نظام و حکومت سخن گفت، رسانه وابسته به قدرت است و هر فردی که نقدی را با صدای بلند بر زبان آورد به عنوان وابسته بیگانه لقب بدهیم. بیایید آستانه تحمل خود را بالا ببریم و یکدیگر را تحمل کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن روحانی در جمع اصحاب رسانه با بیان اینکه حضرت علی(ع) ولادت خود را با خدای کعبه آغاز کرد و شهادت خود را نیز با خدای کعبه به پایان برد ما هم باید کاری کنیم که خدا، انقلاب، اسلام، ملت و سرزمینمان را از یاد نبریم، افزود: ما نباید وحدت ملی را که اساس قدرت ملی امروز است فراموش کنیم.

وی گفت: درست است که ما نیاز داریم فرصت بیشتری را در جمع اصحاب رسانه باشیم و در آن من بی‌پرده نظرات خود را بیان کنم اما در همین لحظات افطار و روز امیرالمومنین به صراحت می‌گویم که دولت نیازمند حمایت اصحاب رسانه است نه برای خودش به عنوان دولت یازدهم؛ بلکه برای اهدافی که اهداف ملی است. باید آنچه را بنویسیم و ترویج کنیم که خواست ملت است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه امروز مردم اشتغال را می‌خواهند، گفت: در روزگاری که این میزان جوان تحصیلکرده بیکار در کشور وجود دارد مردم پایان رکود تورمی را می‌خواهند. در روزگاری که تا چهل سال پیش بیکاری و تورم و رکود وضع ۱۱ ماه پیش را نداشت مردم حل مشکلات اجتماعی و وحدت و اتحاد را می‌خواهند و نباید بگذاریم دیگران ما را از هم جدا کنند.

روحانی با تاکید بر اینکه ما با یکدیگر برادر هستیم، گفت: امام علی(ع) حتی آن‌ها را که به جنگ با حکومت وی بر خواسته بودند برادران و اهل قبیله خود خواند و از کلمه برادری در مورد آن‌ها دریغ نکرد و این درس بزرگی به ما می‌آموزد.

وی افزود: نباید هر کس را که به نفع نظام و حکومت سخن گفت، رسانه وابسته به قدرت است و هر فردی که نقدی را با صدای بلند بر زبان آورد به عنوان وابسته بیگانه لقب بدهیم. بیایید آستانه تحمل خود را بالا ببریم و یکدیگر را تحمل کنیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه همه ما به این انقلاب، نظام، کشور، فرهنگ، اسلام و ایران افتخار می‌کنیم، گفت: بیایید سلیقه‌های مختلف را بپذیریم دنیای امروز دنیای یکدستی نیست بلکه دنیای تنوع و تکثر است.

روحانی خاطرنشان کرد: در آغاز قانون اساسی برای صدا وسیما و مطبوعات بر آزادی عمل تاکید شده است و نشر بیان تنها با دو شرط رعایت موازین اسلامی و مصالح کشور قید شده است نه مصالح قبیله و جناح. این قانون اساسی است که مهم‌ترین وظیفه رسانه را آزادی بیان می‌داند.

وی خطاب به اصحاب رسانه یادآور شد: دولت از شما حمایت همراه با نقدی سازنده می‌خواهد. با نقد دلسوزانه و سازنده دولت و کارهای ما را نقد کنید، همانطور که رهبری فرمودند نه برای مچ گیری و آزار. بگذارید مسئولین کشور با راحتی فکر و ذهن بیشتر انجام وظیفه کنند.

روحانی افزود: امروز ما نیاز داریم که همه رسانه‌هایمان دولت را حمایت و نقد کنند. در سیاست داخلی و خارجی امروز نیاز به انسجام و وحدت ملی داریم و براین اساس دولت با همه مشورت می‌کند و نظرات همه را اخذ می‌کند برای همین با جناح‌ها جلسه می‌گذارد و از نظرات آن‌ها استفاده خواهد کرد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه ما امروز درشرایط حساس، تاریخی، منطقه‌ای و بین المللی هستیم، گفت: باید همه دست به دست هم بدهیم و نگذاریم اختلافی که دشمن می‌خواهد در جهان اسلام بوجود آورد. همه تلاش کنیم که ایران صلح خواه و نظام مداراجویانه را به جهانیان معرفی کنیم.

وی یادآور شد: نه تنها از اول انقلاب بلکه ما از دو قرن پیش با کسی نجنگیدیم و امروز نیز قصد جنگ با کسی را نداریم. ما به دنبال صلح با همه بودیم و امروز هم هستیم.

وی با تاکید بر اینکه دولت در عرصه سیاست خارجی به عهد خود با مردم وفا می‌کند، گفت: این دولت با منطق و استدلال با دنیا سخن می‌گوید و ملت ایران را ملتی آشتی جو به جهان معرفی می‌کند و هیچ‌گاه از حقوق حقه خود کوتاه نمی‌آید.

روحانی افزود: امروز سربازان خط مقدم دیپلماسی در مذاکرات هسته‌ای واقعیتی را به جهان نشان داده که ایران اهل منطق و گفتگو و برای ایجاد اعتماد و شفافیت بیشتر از خود نرمش نشان داده و خواهد داد. اما برای حقوقی که جزو حقوق ملت ایران است ذره‌ای کوتاه نیامده و نخواهد آمد.

رئیس جمهور یادآور شد: درمذاکرات اخیر با حوصله‌ای که تیم مذاکره کننده نشان داده برای دولت سخت بود که وزیر خارجه برای مدت مدیدی در خارج از کشور بسر ببرد اما ما این کار را کردیم تا به دنیا نشان بدهیم اهل مذاکره ومنطق هستیم اگر امروز برای ما روشن شود که طرف مقابل برابر حقوق ملت ایران در چهار چوب مقررات بین المللی عمل می‌کند و به آن احترام خواهد گذاشت هم به مذاکره ادامه می‌دهیم و هم اگر ضروری و لازم باشد زمان را تمدید می‌کنیم.

وی با تاکید برا ینکه آنچه ما می‌خواهیم برد برد است گفت: پیروزی مذاکرات در‌‌ نهایت به نفع جهان، منطقه و ملت ایران و همه خواهد بود بر همگان روشن شده که ما برای ثبات و امنیت منطقه و منافع جهانی مذاکره می‌کنیم و هیچ‌گاه تحریم ما را وادار به مذاکره نکرده است و از تحریم‌ها نترسیده و نمی‌ترسیم.

روحانی ادامه داد: برنامه دولت برای عبور از مشکلات کشور بدون نظر گرفتن حاصل مذاکرات بوده. ما این راه را ادامه می‌دهیم و امیدوایم طرف مقابل واقعیت را لمس کرده باشد. قطعا ما قدمی برمی داریم که به نفع جهانیان و ملت منطقه باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز