خبرگزاری کار ایران

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور:

روستاییان می توانند با یارانه خود شرکت تولیدی راه اندازی کنند

asdasd
کد خبر : ۱۸۰۷۳۹

روستائیان می توانند با اختصاص ۶۰ هزار تومان از یارانه خود به مدت یکسال و اختصاص وام توسط دولت، شرکت تولیدی در روستای خود راه اندازی کنند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت: روستائیان می توانند با اختصاص ۶۰ هزار تومان از یارانه خود به مدت یکسال و اختصاص وام توسط دولت، شرکت تولیدی در روستای خود راه اندازی کنند.

به گزارش ایلنا از قزوین؛ سید ابوالفضل رضوی پیش از ظهر امروز در همایش مشارکت و توسعه روستایی که در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: برگزاری این جلسات به این منظور است که بفهمیم چه کاری کنیم تا وضعیت زندگی در روستاها بهبود یافته و مردم تمایل نداشته باشند که به شهر مهاجرت کنند و از طرفی نیز فضای کسب و کار و تولید را در روستا داشته باشیم. وی ادامه داد: همه ما مشکلات مختلف در روستاها را می دانیم بنابراین باید برای این مشکلات چاره اندیشی کرده و راهکار و راه حل ارائه دهیم.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور اضافه کرد: انقلاب ما بر اساس مشارکت مردم و جنگ ما نیز با حضور موثر مردم به پیروزی رسید و جنگ اقتصادی ما نیز با دنیا به پیروزی نمی رسد مگر اینکه مردم حضور فعال و تعیین کننده ای داشته باشند.
وی عنوان کرد: امام و رهبری هر دو بر نقش مردم تأکید داشته و دارند و مردم باید در فعالیت های اقتصادی نقش موثر و فعال داشته باشند ولی برخی به دلایل متعدد نمی خواهند مردم در فعالیت اقتصادی سهیم باشند.


رضوی توضیح داد: پیامبر گرامی اسلام فرموده اند آزادترین مردم، بی نیازترین مردم است و اگر بنای ما این است که انقلاب را حفظ کرده و به استقلال سیاسی ما لطمه نخورد باید به استقلال اقتصادی توجه داشته باشیم.


وی تأکید کرد: رهبری اگر در سال گذشته بحثاقتصاد مقاومتی را مطرح کردند برای رسیدن به استقلال اقتصادی بود و آنها که به دنبال حفظ شأن حکومت اسلامی هستند، باید به استقلال فرهنگی، سیاسی و اقتصادی توجه کنند زیرا اینها به هم وابسته هستند.


معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور اعلام کرد: دولت تدبیر و امید بر این باور است که دو نکته ای را که رهبری تأکید دارندرا پیاده کند نخست اقتصاد مقاومتی و دیگر مشارکت فعال مردم و یکی از دلایلی که برخی نمی خواهند مردم مشارکت داشته باشند زیرا این کار، کار سختی است و در مشارکت اقتصادی مطالبات مردم دائم است.


وی افزود: یکی از مشکلات کشور و عدم توسعه یافتگی ما، بزرگ بودن حجم دولت و کوچک بودن بخش خصوصی و تعاونی است و امروز دولت تدبیر و امید تا سر صندلی قدرت است می خواهد دولت را کوچک کند و امور اقتصادی مردم را به آنها واگذار کند.


رضوی با اشاره به لزوم توجه به روستاها در رشد اقتصادی کشور اظهار کرد: روستا پایگاه اقتصاد مقاومتی است و برای نمونه ۶۰ درصد گوشت کشور در روستا تأمین شود و روستاییان ما از نظر تأمین زندگی مشکل دارند و توسعه روستایی به معنای توانمندسازی روستا است بنابراین دولت بر این باور است که باید توانمندسازی صورت گیرد و از این رو باید نیروهای فکری در این مناطق شناخته و از این ظرفیت استفاده شود.


وی خاطر نشان کرد: ما باید باور کنیم منافع دائمی بهتر از منفعت لحظه ای است و عیب ما این است که منافع لحظه ای فردی را بر منافع دراز مدت ترجیح می دهیم.


معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با اشاره اهمیت رشد اقتصادی در روستا اظهار کرد: یکی از طرح های ما این است که مردم هر دهستان که دوست دارند و داوطلب هستند به بخشدار، استاندار و هر یک از مقامات استانی اعلام آمادگی کنند که ۶۰ هزار تومان از یارانه شان، به مدت یک سال کم شود و شرکت تولیدی، بازرگانی و خدماتی دایر شود و یک خانواده اگر ۶۰ هزار تومان در ماه دهند مبلغ ۷۲۰ هزار تومان در سال می شود و اگر ۵۰ درصد یک روستا یعنی جمعیتی معادل یک هزار نفر این رقم از یارانه را اختصاص دهند ۷۲۰ میلیون تومان در سال می شود و دولت نیز سه برابر این رقم که روستاییان مشارکت کردند وام کارمزد چهار درصد می دهد و شرکت نیز به نام همان روستاییان است و هیچ دولتی برای خدمت به روستاییان این کار را نمی کند و اینگونه شغل نیز ایجاد می شود.


وی یادآور شد: راه دوم ما این است که هر سرمایه گذاری که در روستا واحد تولیدی راه اندازی کند وام با کارمزد ۱۰ تا ۱۲ درصد به او داده می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز