خبرگزاری کار ایران

در جلسه امروز شورای شهر تهران؛

ارائه آمار ضدو نقیض مسئولان شهری از میزان خسارات طوفان اخیر

asdasd
کد خبر : ۱۷۵۱۸۸

این طوفان نشان داد که تهران آمادگی مقابله با حوادثرا به خوبی ندارد گفت: در تهران سه گسل فعال وجود دارد که اگر فعال شود قطعا مدیریت شهری غافلگیر خواهد شد.

معاون شهردار و رئیس مدیریت بحران شهر تهران در جلسه علنی امروز ورای شهر تهران گزارشی از میزان تلفات و خسارات و ارده به شهر در حادثه اخیر ارائه داده اند که درهر دو گزارش آمار کاملا بایکدیگر تفاوت داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جلسه علنی امروز شورای شهر تهران محمود صلاحی گزارشی از اقدامات شهردرای درزمان وقوع طوفان روز دوشنبه ۱۲ خرداد به اعضای شورا ارائه کرد.

وی با بیان اینکه در اطلاعیه سازمان هواشناسی وزش شدید باد پیش بینی شده بود و هیچ صحبتی از طوفان مطرح نشده بود که بیانگر وقوع طوفان باشد گفت: این طوفان در ۵۰ سال اخیر بی سابقه بوده است و در این حادثه ۲۵۶۰ اصله درخت دچار خسارت شده است.

وی با بیان اینکه سقوط درخت بر روی خودرو در شرایط عادی با شرایط طوفان تفاوت دارد گفت: دراین طوفان ۹۱ تابلو، ۲۸ چراغ راهنمایی و رانندگی، ۸۳ خودرو، ۱۰ دکل مخابرات، ۲۱۹ بنر، ۹ داربست، ۳۲ تیر برق، ‌یک مورد تلویزیون شهری، ۲۸ مورد ریزش دیوار، ۳ مورد خرابی سقف به ثبت رسیده است همچنین ۵ نفر فوت و ۸۱ نفر مجروح شده‌اند.

معاون برنامه ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران با اشاره به اینکه خسارت به شهر و شهروندان برآورد شده است و این خسارات به استانداری ارسال شده است گفت: از آنجا که طوفان اخیر جزو حوادثغیر مترقبه بود از این تمامی دستگاهها خسارتهای وارد شده را به استانداری ارسال می کنند.

احمد مسجد جامعی رئیس شورای شهر طوفان اخیر را هشداری برای مدیریت بحران به منظور افزایش آمادگی های لازم دربرابر حوادثغیر مترقبه دانست.

احمد صادقی رئیس مدیریت بحران شهر تهران نیز با ارائه گزارشی دیگر از میزان تلفات و خسارات وارده به شهر تهران در طوفان اخیر که کاملا با گزارش اصلاحی تفاوت داشت گفت: طوفان با سرعت ۱۱۸ کیلومتر از جنوب غربی شهر تهران وارد تهران می شود. اوج طوفان در مرکز شهر صورت می گیرد و سپس با سرعت ۲۸ کیلومتر از شمال شرقی شهر خارج میشود.

وی با بیان اینکه طوفان رخ داده در ۶۵ سال گذشته بی سابقه بوده است و از تکرار طوفانی مشابه طوفان اخیر در تهران خبر داد و گفت: بیشترین خسارات در مناطق ۶،۸ و ۱۴ رخ داده است و تعداد زیادی درخت در بهشت زهرا شکسته است که در آمار درج نشده است.

رئیس مدیریت بحران شهر تهران گفت: مشابه این طوفان در یکی از ایالات آمریکا تلفات ده برابری داشته است.
این اظهار نظر موجب شد تا مسجدجامعی از وی بخواهد که توضیحات بیشتری دهدو بگوید دقیقا میزان تلفات به چه صورت بوده است آیا در این حادثه ۵۰ نفر جان خود را از دست داده اند. این اطلاعات از کجا کسب شده است.

صادقی در پاسخ به این پرسش گفت: این اطلاعات را از آقای رضازاده کارشناس سازمان هواشناسی کسب کرده ام.
در ادامه اعضای شورای شهر صحبتهایی را در باره طوفان ارائه کردند:

مرتضی طلایی در این باره گفت: در این حادثه تعداد زیادی دکل، تابلو و چراغ راهنمایی و رانندگی خسارت دیده اند سوال این جاست که نحوه نصب این موارد به چگونه است آیا استاندارد در آن رعایت می شود؟ در صورت تکرار این وقایع خسارات و ارده آیا افزایش می یابد؟

اسماعیل دوستی دیگر عضو شورای شهر نیز با بیان اینکه هنر شهرداری زمانی مشخص می شد که پیش از وقوع حادثه اقداماتی انجام می داد گفت: جمع آوری سطح شهر بعد از این حادثه هنر نیست واعتقاد دارم گزارش ارائه شده نیز بسیار ضعیف است.

وی ادامه داد: عدم هماهنگی میان ستاد بحران و شهرداری تهران کاملا محسوس است چراکه شهرداری در مقابل عمل انجام شده قرار گرفت وتنهانیروهای خودرا برای مرتب کردن شهر پس از حادثه بسیج کرد.

همچنین محمد حقانی رئیس کمیته سلامت شورا نیز در این باره گفت: شهروندان به شهرداری عوارض ومالیات پرداخت می کنند وهم اکنون که حادثه ای رخ داده است باید مشخص شود که نحوه پرداخت خسارات به مردم به چه صورت خواهد بود.

وی با بیان اینکه سازمان مدیریت بحران باید قبل، حین و بعد از بحران پاسخگو باشد گفت: باید آسیب شناسی در باره وضعیت درختان شهر داشته باشیم وقتی پای درختان سیمان می ریزیم وبرای آنها جدول گذاری می کنیم قطعا ریشه آنها ضعیف می شود و مقاومت خودرا ازدست می دهد.

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهربااشاره به اینکه اگر این طوفان در مشهد رخ می داد نیمی از درختان آن جدامی شدندگفت: متاسفانه اخیرا شهرداری درختانی باگونه خاص رادر داخل شهر از جمله صنوبر و تبریزی کاشته است که این درختان زود سبز می شوند اما پس از ۷ سال از بین می روند

وی گفت: درختان نگه داری نیاز دارند وباید با سربرداری به موقع آنها را در برابر حوادثمقاوم کنیم.

محسن پیر هادی دیگر عضوشورای شهر نیز د ر این باره گفت: به دلیل اطلاع رسانی به موقع توسط سازمان هواشناسی گله مند هستم اما از رسانه ملی نیز به دلیل عدم آموزش دربرابر این مواقع نیز گله دارم.

معصومه آباد دیگر عضو شورای شهر تهران نیز در ارتباط با طوفان گفت: در حوادثثانیه ها ارزشمند هستند چگونه سازمان هواشناسی طوفانی را که با چشم غیر مسلح قابل رویت بود را نتوانسته است پیش بینی کند

وی با بیان اینکه در شورای سوم شهر را به سیستم هشدار دهنده مجهز کردیم گفت: قرار بود این سیستم روزانه در وقت اذان مورد استفاده قرار گیردو در زمان بحران نیز بتوانیم از آن بهره مند شویم که این امر محقق نشد.

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه ۴ نفر از شهروندان درفضای شهر ی جان خود را از دست داده اندگفت: چه کسی نسبت به این حادثه مسئول است ومقصر کیست؟ دیه این افراد توسط چه کسی باید پرداخت شود؟

وی درباره اظهار نظر رئیس مدیریت بحران شهر تهران نسبت به طوفان آمریکاگفت: شما بهتر است برای مقایسه به کشور کوبا توجه کنید طوفانی که با ۱۶۰ مایل سرعت و خرابی ۲۰ هزار خانه منجر به جابجایی ۱.۵ میلیون نفر شد اما حتی یک نفر کشته نداشت.

محسن سرخو دیگر عضو شورای شهر تهران نیز با اشاره به اینکه این طوفان نشان داد که تهران آمادگی مقابله با حوادثرا به خوبی ندارد گفت: در تهران سه گسل فعال وجود دارد که اگر فعال شود قطعا مدیریت شهری غافلگیر خواهد شد.

وی گفت: تعدادی بیمارستان و مدرسه در شهر تهران وجود دارد که ۷۰ سال از عمر آنها می گذرد ودر شرایط عادی درحال ریختن است در حالی که باید این مراکز برای وقوع زلزله کاملا آماده باشند بهتر است فکری برای این مسئله صورت گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز