خبرگزاری کار ایران

علی تاجرنیا درگفت‌وگو باایلنا:

۲۰۰۰ مرکز دولتی تنها ۲ درصد از خدمات دندانپزشکی را ارائه می‌دهند

asdasd
کد خبر : ۱۷۵۰۴۰

۹۸ درصد خدمات دندانپزشکی توسط بخش خصوصی به مردم ارائه می‌شود / نگاه دندانپزشکان به هیچ عنوان اقتصادی و کاسبکارانه نیست / دولت با ارائه خدمات بیمه ای برای دندانپزشکی از هزینه های پرداختی از جیب بیماران کم کند.

ایلنا: مشاور عالی‌انجمن دندانپزشکی ایران گفت: ۹۸ درصد خدمات دندانپزشکی توسط بخش خصوصی به مردم ارائه می شود در حالی که تنها ۲ درصد از خدمات دندانپزشکی در ۲۰۰۰ مراکز درمانی دولتی انجام می شود.

علی تاجرنیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص گرانی مواد و تجهیزات دندانپزشکی گفت: مواد و تجهیزات دندانپزشکی به شدت تحت تاثیر ارز است چرا که بخش عمده آنها از خارج از کشور وارد می شود.

وی تصریح کرد: زمانی که ارز از ۱۰۰۰ تومان به ۳۵۰۰ تا۴۰۰۰ تومان افزایش پیدا کرد افزایش ۴۰۰ درصدی را در این حوزه داشتیم.

تاجرنیا با اشاره به رد افزایش قیمت ۵۰۰تا ۶۰۰ درصدی تجهیزات ومواد دندانپزشکی از سوی رئیس سازمان غذا و دارو گفت: کسانی که افزایش قیمت تجهیزات ومواد دندانپزشکی را تکذیب می کنند تنها کافی است نگاهی به نرخ ارز بیاندازند و قیمت مواد وتجهیزات پزشکی را در زمانی که نرخ ارز ۱۰۰۰ تومان و بعد به ۴۰۰۰ تومان رسید با هم مقایسه کنند.

مشاورعالی انجمن دندانپزشکی ایران افزود: حتی زمانی که دلار از ۴۰۰۰ به ۳۰۰۰ تومان رسید قیمت تجهیزات پزشکی ارزانتر نشد.

تاجرنیا در ادامه از نرخ تعرفه‌های دندانپزشکی انتقاد کرد و افزود: تعرفه‌های دندانپزشکی با دخالت دولت درصد متناسبی رشد نداشته است.

وی ادامه داد: کافی است نرخ تعرفه های دندانپزشکی در سال ۹۰ و همچنین ۹۳ و قیمت تجهیزات دندانپزشکی را در این سالها در نظر گرفت تا مشخص می شود که نرخ تعرفه های دندانپزشکی رشد متناسبی نداشته است.

تاجرنیا با اشاره به هزینه خدمات تمام شده دندانپزشکی گفت: یک دندانپزشک برای ارائه خدمات دندانپزشکی سرمایه زیادی هزینه می کند درحالی که تعرفه هایی که برای دندانپزشکی در نظر گرفته می شود متناسب نیست.

وی با تاکید براینکه نگاه دندانپزشکان به هیچ عنوان اقتصادی و کاسبکارانه نبوده و نیست، افزود: متاسفانه بعضی اوقات شاهد هستیم دولت کم کاری خود را درزمینه بیمه ای متوجه دندانپزشکی می کند.

تاجرنیا خاطر نشان کرد: دولت باید برای پیشگیری و بهداشت به صورت خیلی وسیعتر یک سری خدمات بیمه ای برای دندانپزشکی ارائه دهد تا هزینه های پرداختی از جیب بیماران کم شود.

وی با اشاره به اینکه ۹۸ درصد خدمات دندانپزشکی توسط بخش خصوصی به مردم ارائه می شود، افزود: تنها ۲ درصد از خدمات دندانپزشکی در ۲۰۰۰ مراکز درمانی دولتی انجام می شود.

تاجرنیا در پاسخ به این سوال که برخی از دندانپزشکان بیشتر از تعرفه های تعیین شده از مردم دریافت می کنند، گفت: نظارت بر امر درمان بر عهده دولت است اما اعلام آمادگی می کنیم که اگر دولت به انجمن دندانپزشکی اختیارات بدهد در این زمینه نیز نظارت های لازم را داشته باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز