خبرگزاری کار ایران

درخواست وزیر بهداشت ار شهرداری برای نوسازی مراکز درمانی فرسوده

کد خبر : ۱۷۰۲۳۳

شهر تهران مراکز درمانی متعددی دارد که قدمت برخی از آنها بسیار بوده و ضروری است که جهت بازسازی و نوسازی این مراکز تدابیر لازم از سوی وزارت بهداشت و شهرداری تهران اتخاذ شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: شهرداری تهران در حوزه سلامت، بخصوص در بحثپیشگیری خدمات ارزنده ای ارائه کرده اما در حوزه درمان به وی‍ژه بازسازی مراکز فرسوده درمانی به شدت نیازمند کمک های شهرداری هستیم.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، سیدحسن هاشمی در نشست روسای دو حوزه وزارت بهداشت و شهرداری تهران در خصوص بررسی وضعیت ساختمان ها و فضای فیزیکی حوزه بهداشت و درمان پایتخت، تاکید کرد: شهر تهران مراکز درمانی متعددی دارد که قدمت برخی از آنها بسیار بوده و ضروری است که جهت بازسازی و نوسازی این مراکز تدابیر لازم از سوی وزارت بهداشت و شهرداری تهران اتخاذ شود.

وی تصریح کرد: طی سال ها با توسعه علم پزشکی و افزایش طول عمر مردم، نوع بیماری ها نیز تغییر کرده اما خدمات درمانی که در شهر تهران به مردم ارائه می شود، به لحاظ فضا و خدمات جانبی، در شان آنان نیست.

وزیر بهداشت با بیان اینکه در حال حاضر بهترین متخصصان ما برغم اینکه در بیمارستان های دولتی فرسوده، مشغول خدمت هستند، بهترین خدمات را حتی در سطح منطقه ارائه می دهند، گفت: شهرداری نیز در این میان در حوزه سلامت و بخصوص پیشگیری خدمات ارزنده ای ارائه کرده اما در حوزه درمان به شدت نیازمند کمک های شهرداری هستیم.

دکتر هاشمی با بیان اینکه یکی از برنامه های شهرداری تهران توجه به بافت های فرسوده است، افزود: بیمارستان های فرسوده باید در اولویت این برنامه قرار گیرند.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه در چند ماه اخیر مطالعاتی روی تملک و دارایی های دانشگاه های علوم پزشکی صورت گرفته است، افزود: برخی از این املاک باید یا جابجا شده یا تغییر کاربری دهند و در این حرکت نیازمند همکاری شهرداری جهت نوسازی و بازسازی بیمارستان ها هستیم.

هاشمی خاطرنشان کرد: در حال حاضر کشورهای همسایه ایران در حال ساخت و احداثبیمارستان های سه هزار تخت خوابه هستند اما مهمترین مراکز علمی و خدماتی ما در دانشگاه ها که گل سرسبد جامعه پزشکی هستند، قدمت بالای ۶۰ سال دارند.

در ادامه این نشست دکتر ایرج حریرچی معاون توسعه مدیریت ومنابع وزیر بهداشت نیز با اشاره به وضعیت مراکز درمانی در شهر تهران از نظر میزان فرسودگی و قدمت، پیشنهاداتی را در زمینه افزایش همکاری های مشترک بین وزارت بهداشت و شهرداری تهران به محمدباقر قالیباف شهردار تهران ارائه داد.

مکان یابی مناسب برای ساخت بیمارستان های جدید، مقاوم سازی بیمارستان ها، مدیریت ترافیک داخل فضاهای بیمارستانی و ساخت پارکینگ، اقدام به ساخت خوابگاه های خودگردان و همراه سراها توسط خیرین و بخش خصوصی و در نهایت افزایش ظرفیت تخت های روانی و سوختگی از جمله این پیشنهادات بود.

قالیباف شهردار تهران نیز با اشاره به اینکه تجربه نشان می دهد تمام مشکلات مربوط به فضاهای بیمارستانی با همدلی و همکاری برطرف خواهد شد، گفت: امروز با افزایش آگاهی نسبت به فضاهای شهر تهران می توان به راههای کوتاهتری برای رفع مشکلات رسید.

وی با بیان اینکه تمام مشکلات مربوط به بودجه نیست بلکه باید نگرش مان را نیز تغییر دهیم، افزود: پیشنهاد می کنم کارگروهی از سوی وزارت بهداشت تشکیل شده و تصمیماتی در آن گرفته شود تا هم شهر تهران و هم مراکز درمانی آن ساماندهی شوند.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: در امر درمان نیز می توان با کمک های بخش خصوصی و خیرین نابسامانی های موجود را برطرف کرد.

گفتنی است وزیر بهداشت همراه شهردار تهران بعد از اتمام نشست از بیمارستان های روزبه و فارابی و شهدای تجریش بازدید کردند. در پی این بازدید در خصوص بازسازی، بهسازی و بازتوزیع تخت های بستری در سطح شهر تهران بحثو تبادل نظر شد.

هاشمی هدف از بازدید امروز را ساخت مراکز مدرن، شایسته شهر تهران و پایتخت جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و یادآور شد: امروز از بیمارستان شهدای تجریش، روزبه و فارابی بازدید شد اما در خصوص تمام مراکز درمانی تهران طی هفت ماه گذشته کارشناسی صورت گرفته و شاید بتوان گفت که خبره ترین و قویترین افرادی که در صنعت ساختمان کشور مسوولیت داشتند، برای بررسی این طرح دعوت شده اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز