استاندار قزوین:
سهم قزوین از اعتبارات ملی مدرسهسازی باید دو برابر شود

استاندار قزوین با اشاره به پایین بودن سهم قزوین از ردیف اعتبارات ملی در حوزه ساخت مدارس، گفت: سهم استان باید دو درصد باشد، اما در سه سال اخیر کمتر از یک درصد تخصیص یافته که نگرانکننده است.
به گزارش ایلنا، نشست شورای آموزش و پرورش استان قزوین با حضور حمیدرضا خانمحمدی، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در سالن جلسات استانداری برگزار شد
محمد نوذری در این نشست با اشاره به پایین بودن سهم استان از اعتبارات ملی در حوزه مدرسهسازی، خواستار جبران عقبماندگیها و تخصیص عادلانه منابع شد و تاکید کرد: عزم استان برای تحقق عدالت آموزشی، جدی و راهبردی است.
وی ادامه داد: زمانی که رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش آیین خشتگذاری مدرسه را کلید زدند، این اقدام پیام روشنی داشت و این بود که اینکه مدرسه، پایۀ توسعه هر ملت است.
استاندار قزوین، مدرسه و آموزش را دو رکن اساسی در مسیر انسانسازی، رشد فکری و تعالی جامعه دانست و تأکید کرد: دولت چهاردهم با جدیت، نهضت توسعه عدالت آموزشی را در دستور کار دارد و در استان قزوین نیز این مسیر با محوریت نوسازی و ساخت مدارس در حال پیگیری است.
وی همچنین خواستار ورود همهجانبۀ نهادها به موضوع مدرسهسازی شد و افزود: خوشبختانه صنایع و بخش خصوصی استان پای کار آمدهاند و فرمانداران شهرستانها نیز در این زمینه اقدامات موثری انجام دادهاند.
نماینده عالی دولت در استان قزوین با بیان اینکه استان قزوین با وجود ظرفیتهای اقتصادی بالا، در شاخصهای مدرسهسازی و سرانه فضای فرهنگی در جایگاه مناسبی قرار ندارد، گفت: این وضعیت با واقعیتهای استان همخوانی ندارد و نیازمند اصلاح فوری است.
نوذری با قدردانی از مشارکت خیرین در تأمین اعتبارات استانی تصریح کرد: برنامهریزی کوتاهمدت و هدفمند برای توسعه فضای آموزشی با مشارکت جمعی در دستور کار قرار گرفته تا کاستیها جبران شود.
وی در ادامه به ظرفیت بالای اردوگاههای آموزشی استان اشاره کرد و گفت: اردوگاههای یانسآباد و ضیاآباد از استانداردهای لازم برای میزبانی همایشها و مسابقات ملی برخوردارند و نزدیکی آنها به تهران یک مزیت راهبردی است، اما برای تجهیز این مراکز نیازمند حمایت و تخصیص اعتبار ملی هستیم.
استاندار قزوین با تأکید بر عزم جدی استان برای اجرای طرح عدالت آموزشی اظهار کرد: با همافزایی دستگاههای اجرایی و مشارکت صنایع، در تلاش هستیم تا عقبماندگیهای موجود در حوزه آموزش و پرورش جبران شود.