خبرگزاری کار ایران

با برگزاری جلسه هیات حل اختلاف اداره کار یزد؛

حکم بازگشت به کار دبیر نهاد کارگری معدن چادرملو بررسی می شود

asdasd
کد خبر : ۱۶۴۷۹۷

جلسه نهایی هیات حل اختلاف اداره کار یزد سه شنبه هفته جاری(۱۶ اردیبهشت) به منظور بررسی حکم بازگشت به کار «بهرام حسنی‌نژاد»، دبیر نهاد کارگری معدن چادرملو برگزار می‌شود.

رئیس انجمن صنفی کارگران شرکت آسفالت طوس(پیمانکار معدن چادرملو) از برگزاری جلسه نهایی هیات حل اختلاف اداره کار یزد به منظور بررسی حکم بازگشت به کار «بهرام حسنی‌نژاد»، دبیر نهاد کارگری معدن چادرملو خبر داد.

«حسین جنائی» در این باره به ایلنا گفت: جلسه نهایی هیات حل اختلاف اداره کار یزد سه شنبه هفته جاری(۱۶ اردیبهشت) به منظور بررسی حکم بازگشت به کار «بهرام حسنی‌نژاد»، دبیر نهاد کارگری معدن چادرملو برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: در صورتی که هیات حل اختلاف اداره کار یزد حکم هیات تشخیص اداره کار اردکان مبنی بر اخراج آقای حسنی‌نژاد از معدن چادرملو را تایید کند، او به قصد احیای حق خود به دیوان عدالت اداری و مراجع بالا‌تر شکایت خواهد کرد.

این فعال کارگری با اشاره به مقاومت کارفرما و پافشاری وی برای اخراج آقای حسنی‌نژاد از معدن چادرملو تاکید کرد به حکم هیات حل اختلاف اداره کار یزد «خوشبین» نیست.

گفتنی است رئیس نهاد کارگری معدن چادرملو پیش‌تر در گفتگو با ایلنا با اشاره به ماده ۲۵ قانون کار که صراحت دارد «هیچ یک از طرفین(کارگر و کارفرما) به تنهایی حق فسخ قرارداد موقت را ندارند»، گفته بود: قرارداد آقای حسنی‌نژاد تا ۲۹ اسفند سال ۹۲ اعتبار داشته است و کارفرما نمی‌توانسته به صورت یک جانبه این قرارداد را فسخ کند.

وی با اشاره به ماده ۲۷ قانون کار که اخراج کارگر را به نظر مثبت نهاد صنفی کارگاه مربوطه منوط کرده است، تصریح کرده بود: برای صدور حکم اخراج آقای حسنی‌نژاد از انجمن صنفی کارگران شرکت آسفالت طوس(که تنها نهاد صنفی این شرکت پیمانکاری است) نظرخواهی نشده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز