خبرگزاری کار ایران

شهردار زنجان خبرداد:

سود شهرداری در رضایت مردم از خدمات شهری است

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۷۸۴

شهردار زنجان گفت: با توجه به وجود بافت فرسوده در منطقه سه شهر و بالا بودن حجم ساخت و ساز در آن نارضایتی مردم از حوزه شهرسازی این منطقه بیشتر از سایر مناطق است.

ایلنا: شهردار زنجان با تاکید بر لزوم تکریم ارباب رجوع در نهاد متبوعش گفت: سود شهرداری در رضایت مردم از خدمات شهری است.

به گزارش ایلنا از زنجان، محسن امین در جلسه شورای اداری شهرداری زنجان شهرداری به مثابه بنگاه اقتصادی ایست که سود آن در اجرای پروژه‌های منتهی به توسعه شهر و منافع شهروندان است.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به گسترده بودن دامنه فعالیت شهرداری کارکنان این نهاد باید ارتباطات موثر مناسبی با یکدیگر و سایر نهاد‌ها داشته باشند.

شهردار زنجان با اشاره به اتمام فصل سرد سال ابراز کرد: از این پس خدمات دهی شهرداری باید تسریع و تقویت شود.

امین اقدام برای وصول عوارض معوق، تشدید نظارت بر ساخت و ساز‌ها از طریق گسترش بازدیدهای می‌دانی، اولویت بندی برای لکه گیری وآسفالت معابر، اصلاح هندسی معابر، نصب علایم راهنمایی زمینی و هوایی، ساماندهی تابلوهای تبلیغاتی، ساماندهی ورودی‌های شهر زنجان در چهار جبهه ورودی‌های فرودگاه و راه آهن، ورودی از سمت شرق و غرب را از جمله برنامه در دست اجرای شهرداری در ماه‌های آتی برشمرد.

وی با بیان اینکه سخت گیری نسبت به متخلفان تشدید می‌شود بیان داشت: باید شهروندان را به سمت عوارض محوری سوق داده و از جریمه محوری و فراهم کردن بستر برای افزایش تخلف بپرهیزیم.

شهردار زنجان متذکر شد: تعداد اقساط جرایم کمیسیون ماده ۱۰۰ به منظور از بین بردن بستر تخلف کاهش می‌یابد و متخلفان باید حداقل ۴۰ درصد جریمه را نقدی بپردازند اقساط آن‌ها نیز حداکثر در ۱۲ قسط تقسیط می‌شود.

امین یادآور شد: با توجه به وجود بافت فرسوده در منطقه سه شهر و بالا بودن حجم ساخت و ساز در آن نارضایتی مردم از حوزه شهرسازی این منطقه بیشتر از سایر مناطق است.

وی تصریح کرد: طی ۱۵ روز با تشکیل کمیته‌ای ویژه در شهرداری معوقات عوارض و جرایم بیش از پنج میلیارد ریال جهت وصول مورد پیگیری قرار می‌گیرد و از طریق قانون املاکی که بدهیشان وصول نشود تخریب و در امور تجاری پلمپ می‌شود.

شهردار زنجان گفت: پرونده جرایم ماده ۱۰۰ که وصول نشده مجددا به کمیسیون ماده ۱۰۰ جهت دریافت مجوز قلع بنا ارجاع داده می‌شود.

امین با تاکید بر افزایش نظارت‌های می‌دانی مناطق سه گانه شهرداری زنجان بر امور جاتری در شهر ابراز کرد: در برخی موارد برخوردهای نادرست و سهل انگاری کارکنان شهرداری زمینه تخلفات و آشفتگی شهر را فراهم کرده است که باید این مشکل رفع شود.

وی ادامه داد: شهرداری باید در زمینه تولید گل و گیاه و نیز مصالح مورد نیاز در شهر به خود کفایی برسد و با ارتقا سطح کیفی تولیدات برای عرضه این محصولات به بازار اقدام کند.

شهردار زنجان ساماندهی دکه‌های مطبوعاتی را از دیگر برنامه‌های در دست اجرای شهرداری برشمرد و اظهار کرد: با توجه به نبود دکه مطبوعاتی در شهرک‌های جدید و نامناسب بودن محل برخی دکه‌های موجود شهرداری باید با تامین دکه‌های استاندارد، تهیه قرارداد‌های یکساله و جانمایی مناسب نسبت به واگذاری آن اقدام کند.

امین افزود: به منظور ساماندهی ترافیک شهر اراضی مختص پارکینگ در طرح تفضیلی احصا می‌شود تا با اعطای مجوز «پارکینگ تجاری» به مالکان آن، نسبت به تامین پارکینگ مورد نیاز شهروندان اقدام کنند.

وی یادآور شد: در بودجه سال ۹۳ تامین چهار پارکینگ در شهر مد نظر قرار گرفته است.

** نوروزی متفاوت به شهروندان می‌چشانیم

شهردار زنجان با بیان اینکه شهرداری با رویکرد جدید فرهنگی عمرانی خود امسال نوروزی متفاوت را در شهر به نمایش می‌گذارد گفت: باید همه اقدامات لازم جهت پاکسازی و زیبا سازی شهر تا ۲۵ اسفند سال جاری با کیفیت و دقت انجام شود.

امین اظهار کرد: لکه گیری و ترمیم روکش آسفالت مهم‌ترین انتظار مردم است که بریا پاسخگویی به آن شهرداری طی هفته جاری اولویت‌ها و تاریخ لکه گیری‌ها را اعلام خواهد کرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: لکه گیری و خط کشی معابر، رنگ آمیزی جداول و شستشوی معابر، تابلوهای راهنمایی و درختان سطح شهر برای استقبال از نوروز اسفند ماه اجرایی می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز