خبرگزاری کار ایران

جلسه فوری برای رفع مشکل حقوقی این پرونده؛

مشکل قضایی؛ سد راه نجات ابوالفضل ۱۷ساله از قصاص

کد خبر : ۱۴۶۱۵۱

درحال حاضر پدر مقتول در نروژ سکونت دارد و تا زمانی که پدر مقتول اعلام رضایت خود را مبنی از گذشت به شرط دیه یا بدون هر شرطی اعلام نکند از نظر قانونی هیچ راهی برای آزادی این نوجوان وجود ندارد. / تشکیل جلسه فوری برای رفع مشکل حقوقی پرونده دردادگستری اراک.

ایلنا: به دنبال درج خبر اعدام نوجوان۱۷ساله ساوجی در خبرگزاری و بازخورد اجتماعی آن با تماس های بسیاری از سوی هموطنان برای حمایت مالی وتامین دیه به منظوررهایی این نوجوان از قصاص به شکل یک زنجیره انسانی مواجه شدیم. برای پاسخ گویی به این احساسات پاک انسانی و پیگیری خبرنگار " ایلنا " در اراک با مسئولان کانون اصلاح وتربیت استان مرکزی متاسفانه متوجه شدیم یک مانع حقوقی در پرونده ابوالفضل مشکلی قضایی را برای آزادی این نوجوان و نجات وی از قصاص به وجودآورده است. به گفته خانم " مسن آبادی " مدیر کانون علیرغم این که مادر مقتول سالهاست از همسرش جدا شده اما مجوز قانونی حضانت را نداشته. درحال حاضر پدر مقتول در نروژ سکونت دارد و تا زمانی که پدر مقتول اعلام رضایت خود را مبنی از گذشت به شرط دیه یا بدون هر شرطی اعلام نکند از نظر قانونی هیچ راهی برای آزادی این نوجوان وجود ندارد. مدیر کانون اصلاح وتربیت استان مرکزی عنوان کرده که با وجود این مانع حقوقی فعلا نمی توان شماره حسابی که مخصوص این نوجوان باشد را اعلام کرد و باید منتظر تصمیم گیری مقامات ارشد قضایی درکشور بود.

در پیگیری های مکرر خبرنگار ما در اراک وگفتگو با مسئولان قضایی، مدیر کانون اصلاح وتربیت اراک از تشکیل یک جلسه فوری با حضور دادستان های اراک وساوه، قاضی پرونده، قاضی ناظر پرونده، نماینده ای از اداره کل زندان ها وکانون اصلاح وتربیت در محل دادگاه کیفری اراک ظهر امروز خبر داد. به گفته مسن آبادی دراین جلسه قرار شد با پدر مقتول ارتباط برقرار شده و از وی برای حضور در ایران تا قبل از نیمه اول اسفند ماه دعوت به عمل آید تا با توجه به موج انسانی ایجاد شده از هموطنان برای حمایت از این نوجوان توافق با پدر مقتول برای ختم به صلح پرونده فراهم آید. مسن آبادی اظهار داشته تا چند روز آینده نیز شماره حسابی مخصوص دیه خانواده مقتول به هموطنان اعلام می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز