خبرگزاری کار ایران

در آستانه سال نو رخ داد:

تعدیل و مرخصی اجباری گسترده کارگران فازهای ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۳۸۹

چکیده: شرکت های پیمانکاری نیروی انسانی(محورسازان، تناوب، جهان پارس و…) در فازهای ۱۷ و ۱۸ پروژه پارس جنوبی با این ادعا که شرکت مهندسی و ساختمان نفت(پیمان دهنده)، مطالبات آنها را پرداخت نکرده است، شمار زیادی از کارگران را اخراج کرده یا به مرخصی اجباری فرستاده‌اند.

یک فعال کارگری در عسلویه از تعدیل و مرخصی اجباری(بدون حقوق) گسترده کارگران پیمانی شاغل در فازهای ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی خبر داد.

«ناصر آغاجری» در این باره به ایلنا گفت: شرکت های پیمانکاری نیروی انسانی(محورسازان، تناوب، جهان پارس و…) در فازهای ۱۷ و ۱۸ پروژه پارس جنوبی با این ادعا که شرکت مهندسی و ساختمان نفت(پیمان دهنده)، مطالبات آنها را پرداخت نکرده است، شمار زیادی از کارگران را اخراج کرده یا به مرخصی اجباری فرستاده‌اند.

وی با اشاره به ۴ هزار کارگری که در این دو فاز مشغول به کارند، افزود: طبق تجربه سال‌های گذشته، روند تعدیل یا مرخصی اجباری کارگران در ماه های پایانی سال گسترش پیدا خواهد کرد تا به این ترتیب پرداخت عیدی و پاداش آخر سال آنان منتفی شود.

آغاجری با اشاره به احتمال استخدام مجدد این کارگران در ابتدای سال آینده، اظهار داشت: با این حربه، کارگرانی که در ابتدای سال آینده استخدام می‌شوند، مشمول افزایش حقوق نخواهند شد.

گفتنی است خبرنگار ایلنا ظرف سه روز گذشته تلاش کرد با مدیر عامل شرکت مهندسی و ساختمان نفت تماس بگیرد که مسئول دفتر ایشان در پاسخ گفت که آقای مدیرعامل وقت ندارند. در ادامه پی‌گیری‌ها برای درج پاسخ کارفرمایان، «عاقلی»، مسئول روابط عمومی شرکت مهندسی و ساختمان نفت در پاسخ به خبرنگار ایلنا گفت که نمی تواند در خصوص این موضوع اظهار نظری کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز