خبرگزاری کار ایران

شافعی عنوان کرد؛

لبنان دروازه ورود به کشور‌های آفریقایی است

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۴۷۶

لبنان دروازه ورود به کشور‌های آفریقایی است و ایران دروازه ورود به اقتصاد آسیای میانه و افغانستان است.

باید شاهد روابط تجاری گسترده با ایران در سایه رفع تحریم‌ها باشیم.

به گزارش ایلنا، غلامحسین شافعی، رییس اتاق بازرگانی ایران صبح امروز در دیدار با سفیر لبنان در ایران با بیان این‌که سیاست ایران در ارتباط با سایر کشور‌ها به‌ ویژه کشور‌های اسلامی و از این بین لبنان جایگاه ویژه‌ای دارد، گفت: لبنان دروازه ورود به کشور‌های آفریقایی است و ایران دروازه ورود به اقتصاد آسیای میانه و افغانستان است.

وی با تاکید بر این‌که هیات‌های متعددی از ایران به لبنان رفتند که نتایج خوبی به دنبال داشته است، تصریح کرد: در وضعیت جدید برای ایران آینده روشن‌تری به لحاظ روابط با سایر کشور‌ها پیش‌بینی می‌شود.

شافعی با بیان این‌که بخش‌های خصوصی دو کشور ایران و لبنان باید توسعه یابد، به حضور جمعیت قابل توجهی از مردم لبنان در آفریقا و آمریکای لاتین اشاره کرد و گفت: می‌توان از این فرصت‌ها برای توسعه روابط بین ایران و لبنان استفاده کرد.

در ادامه‌ فادی حاجعلی، سفیر لبنان در ایران با تاکید بر این‌که اقتصاد لبنان بر پایه بخش خصوصی پایدار است، گفت: باید شاهد روابط تجاری گسترده با ایران در سایه رفع تحریم‌ها باشیم.

وی ادامه داد: در حقیقت توافق‌نامه‌های زیادی بین ایران و لبنان امضاء شده ولی به دلایل مختلف جامه عمل به آنها پوشانده نشده است.

حاجعلی با بیان این‌که می‌توانیم با اتاق ایران راهکارهای جدیدی برای اجرای این توافق‌نامه‌ها پیدا کرد، گفت: براساس این راهکارها می‌توانیم هرگونه موانع برای اجرایی‌شدن توافق‌نامه‌ها را از میان برداریم.

سفیر لبنان در ایران تصریح کرد: هم‌چنین باید نگاهی به روابط جهان‌گردی بین دو کشور داشت.

فادی حاجعلی که پیش از این سفیر لبنان در کشور ایتالیا بوده است در پایان این نشست خواستار فراهم‌ شدن شرایط مناسب برای حضور یک شرکت ایتالیایی در ایران برای سرمایه‌گذاری شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز