برگزاری دورههای آموزشی راهبری خطوط معاینه فنی برای کارکنان مراکز جدید
مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران گفت: برگزاری مستمر دورههای آموزشی برای کارکنان با هدف آشنایی و تسلط به دانش روز، موجب بهبود سطح ارائه خدمات و رضایتمندی شهروندان میشود.
به گزارش ایلنا به نقل از روابطعمومی ستاد معاینه فنی خودروهای تهران، شادی مالکی در خصوص الزام برگزاری دورههای آموزشی برای کارکنان مراکز جدید گفت: مطابق دستورالعمل ماده ۳ آییننامه اجرایی نحوه انجام معاینه و صدور برگ معاینه فنی خودرو، کلیه کارکنان مراکز معاینه فنی خودرو بایستی پیش از شروع به فعالیت رسمی در دورههای آموزشی مرتبط که توسط واحدهای آموزشی ذیصلاح به صورت دورهای برگزار میشود، شرکت کنند و احراز شرایط کارکنان جهت همکاری در مراکز معاینه فنی در کشور منوط به دریافت گواهینامه آموزشی است.
مالکی در توضیح دوره های آموزشی برگزارشده در هفت ماه اخیر اظهار داشت: با توجه به افتتاح ۱۰ خط معاینه فنی از بهمن ماه ۱۴۰۱ تاکنون و همچنین واگذاری چهار مرکز معاینه فنی تحت تملک شهرداری تهران به بخش خصوصی ،براساس ضوابط اشاره شده است، نسبت به برگزاری دوره آموزشی مرتبط برای ۱۰۳ نفر از کاربران جدید در بخش های مختلف نظیر مدیریت مرکز، کارشناس فنی و راهبر خطوط معاینه فنی اقدام گردیده است.
وی ضمن اشاره به این مساله که این دورههای آموزشی توسط مدرسین متخصص و صاحب تجربه در داخل مجموعه برگزار شده است، گفت: در مجموع ۲ هزار و ۶۹۸ نفر ساعت آموزش انجام شده و در حال حاضر کلیه کاربران بهکارگیریشده در مراکز جدید دارای تخصص و دانش لازم برای انجام معاینه فنی هستند.
مدیر عامل ستاد معاینه فنی در خصوص دورههای آموزشی حین خدمت افزود: علاوه برنیاز به داشتن گواهی آموزشی جهت فعالیت در مراکز معاینه فنی، از آنجایی که تکنولوژی خودرو به صورت مستمر ارتقا مییابد بدون تردید آگاهی و دانش روز برای کاربران مراکز معاینه فنی الزامی است و این موضوع تنها با آموزش حین خدمت تحقق مییابد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: بدون تردید عدم آشنایی کارکنان با دانش روز موجب تشخیص نادرست مسائل فنی و تضییع حقوق شهروندان خواهد شد. در همین راستا تلاش شده است با استفاده از بضاعت تخصصی داخل مجموعه و همچنین مراکز آموزشی ذیصلاح در این زمینه برای برگزاری مستمر دورههای آموزشی برای کلیه کارکنان برنامهریزی شود.