خبرگزاری کار ایران

پخش «جان محمد» مستندی درباره حماسه پد خندق

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۱۳۱۹

امشب ۴ تیر ماه به مناسبت سالروز عملیات غرور آفرین پد خندق، مستند «جان محمد» به تهیه‌کنندگی رحیم کریمی جم و کارگردانی رحمت اله رستگاری و حمید فرجامی منش از شبکه دو سیما و شبکه خبر به روی آنتن می‌رود.

به گزارش ایلنا، رحیم کریمی جم تهیه کننده مستند «جان محمد» در این خصوص گفت: حماسه پد خندق که در چهارم تیرماه سال ۶۷ در جزیره مجنون توسط رزمندگان کهگیلویه و بویراحمد خلق شد مملو از خاطرات تلخی است که روایت آن‌ها نشان می‌دهد در واپسین روزهای جنگ تحمیلی بر رزمندگان این دیار چه گذشته است. در این اثر به گوشه‌ای از زندگی درخشان جان محمد کریمی فرمانده پرافتخار عملیات پد خندق پرداخته‌ایم و روایت پیدا شدن پیکر شهید را از زبان مادر بزرگوارش به تصویر می‌کشیم.

بر اساس این گزارش؛ شهید جان محمد کریمی در سال ۱۳۴۴ در روستای سرآسیاب لنده در خانواده‌ای مذهبی دیده به جهان گشود. تا سال دوم راهنمایی تحصیل کرد، سپس در سال ۱۳۶۲ به عضویت سپاه در آمد. وی فردی بسیار فعال، شجاع و دلیر بود و اخلاقی شایسته و روحیه‌ای نظامی و بسیار والا داشت. در مدت زیادی از دوران خدمت فرماندهی گروهان و گردانها را به عهده داشت. یک بار به مدت ۷ روز به اسارت کومله و دمکرات درآمد و سپس آزاد شد. سرانجام در تاریخ ۴ تیرماه سال ۱۳۶۷ در منطقه جزیره مجنون عملیات پدخندق به درجه رفیع شهادت نایل آمد. پیکر پاک شهید در روایتی جالب و عرفانی توسط مادرش پیدا شده و به خاک وطن سپرده می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز