خبرگزاری کار ایران

اهدای اشیای تاریخی و مردم‌شناسی به موزه کدکن تربت حیدریه

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۲۰۱۵

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تربت حیدریه از اهدای ۸ شیء تاریخی و مردم‌شناسی به موزه کدکن تربت حیدریه خبر داد.

به گزارش ایلنا از مشهد، علی محمدی با اعلام این خبر افزود: این اشیا توسط مردم فرهنگ دوست کدکنی ۸ به موزه کدکن اهدا شد تا با نمایش آن، بخشی از تاریخ و سبک زندگی مردم این منطقه در معرض دید بازدید کنندگان قرار گیرد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تربت حیدریه ادامه داد: این اشیا شامل نسخ خطی، خمره سفالی، ظروف سنگی و فلزی است.

او تصریح کرد: امیدواریم این اقدام ارزشمند، سرآغاز اهدای اشیا تاریخی و فرهنگی بسیاری توسط شهروندان و دوست‌داران میراث‌فرهنگی به موزه این منطقه باشد.

محمدی گفت: اشیای اهدایی پس از کارشناسی، تهیه شناسنامه و شماره‌گذاری در چیدمان موزه کدکن  مورد استفاده قرار گرفته و در معرض دید بازدید کننده‌ها گذاشته خواهد شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تربت حیدریه افزود: موزه کدکن که بیشتر شامل اشیای تاریخی و سنگ قبرهای منطقه کدکن است، در سال ۱۴۰۱ در مجموعه شیخ حیدر کدکنی افتتاح شده و با استقبال بسیار زیاد گردشگران و مردم محلی روبرو شده است.

منطقه کدکن که زادگاه مشاهیری ملی  از جمله عطار و  استاد شفیعی کدکنی است، در فاصله ۱۳۰ کیلومتری مشهدمقدس قرار دارد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز