خبرگزاری کار ایران

محمدمهدی هراتی درگذشت

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۱۲۴۲

محمدمهدی هراتی هنرمند پیشکسوت و عضو گروه هنرهای سنتی و صنایع دستی فرهنگستان هنر پنجشنبه ۴ خرداد ماه دار فانی را وداع گفت.

به گزارش ایلنا، مراسم تشییع این استاد فقید روز یکشنبه ۷ خرداد، ساعت ۹:۳۰ از فرهنگستان هنر به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) برگزار خواهد شد.

بهمن نامور مطلق رئیس فرهنگستان هنر با صدور پیامی، درگذشت استاد محمدمهدی هراتی، عضو گروه هنرهای سنتی و صنایع دستی فرهنگستان هنر را تسلیت گفت.

متن پیام تسلیت بهمن نامورمطلق، رئیس فرهنگستان هنر، بدین شرح است:

«بازگشت همه به سوی اوست
درگذشت استاد گرانقدر محمدمهدی هراتی، جامعه هنری و آموزشی ایران را بسیار اندوهگین و متأثر ساخت. ایشان هنرمندی شریف با بینش و دانشی وسیع در زمینه هنرهای سنتی و صنایع دستی بودند. این استاد فرهیخته بی‌هیچ چشمداشت و تقاضایی، زندگی گهربارش را وقف هنر کرد و از سال‌ها سلوک پاک و خالصانه‌شان در زمینه آموزش هنر، جمع بسیاری از هنرجویان و هنرپژوهان بهره‌مند شدند. افزون‌بر این، در ساحت‌های پژوهش و آفرینش هنر نیز آثاری بس ارزنده پدید آوردند و از خود به یادگار گذاشتند.

فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران درگذشت استاد محمدمهدی هراتی را به خانواده داغدار، شاگردان و دوستدارانش و جامعه هنری و آموزشی کشور تسلیت می‌گوید و از درگاه الهی غفران واسعه برای آن مرحوم، و صبر و سلامت برای عزیزانش خواستار است. روحش شاد و یادش گرامی باد!»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز