خبرگزاری کار ایران

اسماعیلی در گفت‌وگو با ایلنا تشریح کرد؛

جزئیات موارد اصلاحی قانون کار/ از امنیت شغلی و بهداشت روانی تا قراردادهای سفید

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۰۹۱۹

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس بخش هایی از جزئیات لایحه اصلاح قانون کار را تشریح کرد.

ولی اسماعیلی نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس درخصوص اصلاح قانون کار گفت: دولت در حال تنظیم یک لایحه‌‌ برای اصلاح قانون کار است و ما هم در کمیسیون اجتماعی به دولت کمک کردیم و این لایحه تدوین شده است. اکنون کمیسیون فرعی دولت تاکنون این را تصویب کرده و منتظر هستیم که به هیات وزیران برود و در آنجا تصویب شود.

وی افزود: اصلاحیه‌های مختلفی در این لایحه وجود دارد و شامل ابعاد مختلفی از قانون می‌شود، در واقع نزدیک به ۹ بند اصلاحی برای قانون داریم.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی در ادامه عنوان کرد: با توجه به مطالباتی که در جامعه کارگری طی این سال‌ها وجود داشت، نیاز بود که یک اصلاحاتی در قانون ایجاد شود و این مساله مورد مطالبه و خواست جامعه کارگری هم بود.

وی تصریح کرد: به عنوان مثال در این لایحه مسائلی مانند امنیت شغلی کارگران، بهداشت روانی کارگران یا قراردادهای سفید امضایی که در این رابطه مطالبات و مراجعات بسیار زیادی داشتیم مطرح هستند و امیدواریم که این اصلاحات در قانون کار انجام شود.

اسماعیلی گفت: منتظر هستیم که دولت این لایحه را به صورت دوفوریتی اعلام کند و ما هم هرچه زودتر در کمیسیون آن را بررسی کرده و به صحن مجلس بیاوریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز