خبرگزاری کار ایران

آیین اختتامیه «دوره‌های آموزشی مدیریت رسانه و مهارت ارزیابی محتوا»

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۰۷۸۹

آیین اختتامیه «دوره‌های آموزشی مدیریت رسانه و مهارت ارزیابی محتوا» در ساترا برگزار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت‌و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا)، آیین اختتامیه «دوره‌های آموزشی مدیریت رسانه و مهارت ارزیابی محتوا» با حضور رئیس و مدیران ساترا، مدرسان و فراگیران این دوره‌ها، در سالن جلسات ساترا برگزار شد.

در این مراسم سعید مقیسه تأکید کرد: بعد از هر دوره فرصتی وجود دارد تا ما عناوین، سرفصل‌ها، مصادیق موردنیاز برای بیان در دوره، پیشنهاد مدرسان جدید و روش‌های جدید آموزش را مورد بازنگری قرار دهیم.

رئیس سازمان تنظیم مقررات رسانه های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی در ادامه با بیان این موضوع که کرونا در دنیا فرصتی را ایجاد کرد تا بحث آموزش در فضای مجازی شکل بگیرد، خاطرنشان کرد: ما در دوره‌هایی که برگزار می‌کنیم به‌طورحتم باید آموزش در فضای مجازی را در نظر داشته باشیم. تاکنون چهار دوره برگزار کرده‌ایم از طرفی رشد رسانه‌ها بسیار قابل توجه بوده است. ابتدای سال گذشته کمتر از 300 رسانه مجوز ساترا را دریافت کرده بودند که تاکنون این تعداد به نزدیک 400 رسانه افزایش یافته است؛ بنابراین در این شرایط بایستی دوره‌های آموزشی ما هم توسعه پیدا کنند.

مقیسه تاکید کرد: نکته دیگری که باید همواره مدنظر قرار دهیم این است که هر رسانه قبل از آغاز کار، دوره‌های آموزشی را پشت‌سر بگذارد. انشاءالله مدیران ما دوره‌های آموزشی را توسعه دهند تا در کنار دوره‌های حضوری، برای رسانه‌هایی که در شهرستان حضور دارند یا برای حضور در کلاس‌ها دارای معذوریت هستند، کلاس‌های مجازی هم‌زمان و مجزایی برگزار شود تا از این طریق بتوانیم ظرفیت‌های خود را افزایش دهیم.

وی در ادامه صحبت‌های خود بیان کرد: تنظیم‌گر باید هم برای احقاق حقوق مردم تلاش کند و هم به اموری چون تدوین مقررات، نظارت و... بپردازد همچنین برای حقوق رسانه‌ها، ذینفعان صنعت، فعالان حوزه صوت‌و تصویر فراگیر و منافع ملی تلاش خود را به‌کار گیرد. بنابراین از این منظر باید دروس و سرفصل‌ها بررسی شوند تا اگر به یکی از سه بخش تنظیم‌گری که مطرح شد، کمتر پرداخته شده است، آن بخش پر رنگ‌تر شود.

رئیس ساترا با عنوان این موضوع که برای سه شأن تنظیم‌گری سه مجمع در نظر گرفته شده است، گفت: برای حقوق ذینعان مجمع رصتا تشکیل شده است و برای مخاطبان مجمع ممیزان بزرگ مردمی راه‌اندازی خواهد شد تا از ظرفیت نظارتی سازمانهای مردم نهاد و مشارکت مردم در حوزه نظارت بیشتر و بهتر استفاده شود و در نهایت مجمع تحلیل‌گران با هدف تحلیل و توصیه محتوای فضای مجازی تشکیل خواهد شد. این سه مجمع، نهادهای متناظر با هر یک از وظایف ما هستند که در هر یک از این مجامع اشخاص حقوقی متناظر با آن حوزه فعالیت خواهند کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد خوب است تا موضوع آموزش در مجمع رصتا نیز دارای یک شورای تخصصی باشد. یک نماینده هم از رسانه‌ها در شورا حضور داشته باشد تا با یک کمیسیون تخصصی کلیه امور آموزش به بهترین شکل به انجام برسد.

پایان‌بخش این مراسم اهدای گواهی پایان‌دوره به فراگیران و اهدای لوح تقدیر به اساتید این دوره بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز