خبرگزاری کار ایران

قائم مقام وزیر میراث فرهنگی:

37 اثر ملموس و ناملموس ایران در فهرست جهانی ثبت شده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۹۱۹۰

قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: ایران در حال حاضر با ثبت 26 اثر ملموس و 21 اثر ناملموس در فهرست جهانی جزء 10 کشور برتر جهان در این حوزه است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، علی دارابی در آیین ملی نکوداشت پاسداری از میراث فرهنگی ناملموس خوشنویسی و میراث مکتوب که صبح امروز در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، گفت: برخی بزرگان فرهنگ و هنر قزوین در سطح بین‌المللی درخشیده‌اند، این استان پایتخت خوشنویسی اسران است و  باید از هنر خوشنویسی قزوین پاسداری شود.

قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: آثار ناملموسی مانند خوشنویسی بیرقی نورانی در عرصه فرهنگ و هنر هستند و و به عنوان یک الگو شایسته ثبت جهانی است و آگاهی جوانان با میراث هفت هزار ساله ایران می‌توانند آن‌ها را به پیشینه تاریخی مفتخر کند.

وی بیان کرد: ایران در ثبت آثار جهانی جایگاه خوبی دارد؛  البته شرایط جنگ و انقلاب ثبت آثار  را به تاخیر انداخت، در غیر این صورت جزء کشورهای اول در این حوزه بودیم، باید توجه داشت که با ثبت جهانی یک اثر دیگر صرفا به یک شهر و کشور تعلق ندارد و جایگاه جهانی پیدا می‌کند.

این مسئول ادامه داد: برای ثبت 4 اثر در فهرست آثار جهانی در یونسکو پیگیری صورت گرفته و کاروانسرای سعدالسلطنه در کنار 56 کاروانسرای ثبت شده در یونسکو به ثبت جهانی می‌رسد.

در پایان از دومین لوح خوشنویسی ثبت جهانی اثر استاد محمد احصایی به عنوان دومین گنجینه زنده بشری خوشنیسی رونمایی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز