خبرگزاری کار ایران

رئیس فدراسیون ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای:

ورزش پهلوانی به عنوان میراثمعنوی بشریت است

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۲۰۱

رئیس فدراسیون ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای در آئین دومین سالگرد تأسیس موسسه فرهنگ، قرآن و ورزش علی ابن ابیطالب(ع) گفت: ورزش پهلوانی به عنوان میراثمعنوی بشریت در یونسکو به نام ایران به ثبت جهانی رسیده است و ما این افتخار را داریم که این ورزش را به عنوان هدیه‌ای معنوی به جهان عرضه کنیم.

ایلنا: رئیس فدراسیون ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای در آئین دومین سالگرد تأسیس موسسه فرهنگ، قرآن و ورزش علی ابن ابیطالب(ع) گفت: ورزش پهلوانی به عنوان میراثمعنوی بشریت در یونسکو به نام ایران به ثبت جهانی رسیده است و ما این افتخار را داریم که این ورزش را به عنوان هدیه‌ای معنوی به جهان عرضه کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، فرهاد طلوع کیان به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص ترویج فرهنگ پهلوانی اشاره کرد و گفت: ایشان در سال‌های اخیر تأکیدات زیادی در خصوص ترویج این رشته داشته‌اند و حتی در شورای عالی فرهنگ نیز در این زمینه صحبت‌هایی را ایراد داشته‌اند که نشان دهنده اهمیت این رشته ورزشی می‌باشد.

رئیس فدراسیون ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای به تدوین مرام‌نامه فرهنگ پهلوانی و جوانمردی اشاره کرد و گفت: این مرام‌نامه با همکاری سازمان بسیج ورزشکاران تدوین شده و به زودی وارد مرحله عملیاتی می‌شود.

طلوع کیان در این مراسم با اشاره به موسسه علی ابن ابیطالب و نقشی که در راستای ترویج ورزش باستان داشته است گفت: استاندار اصفهان پیشنهاد می‌کنم که به استانداران دیگر نیز توصیه کند که به خیرانشان بگویند از موسسه علی ابن ابیطالب دیدن کنند تا الگویی بگیرند که هم معماری ایرانی اسلامی را رعایت کنند و هم مکانی به روز در اختیار جوانان و و رزش دوستان قرار دهند.

محمد مهدی هدایت: امیدوارم اصفهان پایتخت بخشش و گذشت کشور شود

محمد مهدی هدایت رئیس هیات مدیره و بنیان گذار موسسه فرهنگ، قرآن و ورزش علی ابن ابیطالب(ع) ضمن خوش آمد گویی به مهمانان درسخنانی کوتاه در این مراسم برای اصفهان و اصفهانی‌ها یک آرزو کرد و گفت امیدوارم خداوند نعمت جوانمردی را به همه اهالی این شهر عنایت کند و اصفهان پایتخت بخشش و گذشت کشور شود.

وی با اشاره به منتخب شدن طلوع کیان به عنوان رئیس فدراسیون ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای گفت: فرهاد طلوع‌کیان از بهترین‌های ورزش زورخانه‌ای است که برای ریاست این فدراسیون انتخاب شده است.

سید رضا اخروی: تاکید موسسه علی ابن ابیطالب در بعد قهرمان پروری

مدیر عامل موسسه علی ابن ابیطالب در این مراسم گفت: این موسسه در کنار اصول فرهنگی بعد قهرمانی را نیز در نظر دارد وی افزود: در یک سال گذشته در رشته‌های کاراته، ووشو، ژیمیناستیک و ورزش باستانی ورزشکاران ما در کشور مقام‌آور بوده‌اند.

رئیس هیات ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای کشور با اشاره به سه اصل برای ساخت چنین موسسه‌ای افزود: در ابتدای ساخت موسسه برای بهره‌برداری از آن ۳ اصل مصوب و مورد تأکید قرار گرفت که این سه اصل شامل ساخت و ایجاد فضایی در شأن موسسه، تجهیز موسسه با آخرین تکنولوژی روز و استفاده از بهترین مربیان که در دستور کار قرار داشت.

اخروی افزود: همچنین در ۲ سال گذشته ۴ هزار نفر به عضویت این موسسه درآمده‌اند و ۱۹۳۰ کارت ورزشی صادر شده و این نشان می‌دهد که ما در اهداف خود تا حدودی موفق بوده‌ایم.

سهل‌آبادی، رئیس خانه صنعت و معدن اصفهان در این مراسم دقایقی کوتاه سخنرانی کرد و از خاطره خود که برای گلریزان یک جوان زندانی رضایت خانواده را گرفتند، سخن گفت؛ وی در بخشی از صحبت‌های خود اظهار کرد: این وظیفه ماست که این ارتباطات را با اهالی صنعت فراهم کنیم تا پهلوان‌سراهایی در سراسر کشور احداثشود تا این فرهنگ ادامه داشته باشد.

وی افزود: آشنایی من با این موسسه به یک ماه پیش برمی گردد زمانی که به دعوت هدایت برای گلریزان یک جوان اعدامی دور هم جمع شدیم و رضایت خانواده مقتول را گرفته و این جوان به زندگی برگشت. وی گفت: این وظیفه ماست که این ارتباطات را با اهالی صنعت فراهم کنیم تا پهلوان‌سراهایی در سراسر کشور احداثشود تا فرهنگ ایثار گسترش پیدا کند.

سیف‌زاده با چشمانی اشک آلود

بانی موسسه علی ابن ابیطالب(ع) به پاس زحماتی که مرتضی سیف‌زاده، رئیس هیئت وزنه‌برداری استان اصفهان برای این ورزش کشیده بود، از وی تجلیل کرد.

سیف‌زاده که هنگام پخش کلیپ کوتاهی اشک در چشمانش حلقه زده بود، بر روی سن نیز پیش از اهدای لوح تقدیر سجده شکر به جای آورد.

در این خصوص اداره پست استان اصفهان نیز به مناسبت تقدیر از سیف‌زاده اعلام کرد که تمبر یادبود وی به زودی منتشر می‌شود.

گفتنی است در حین مراسم گروه آکروژیم موسسه فرهنگ، قرآن و ورزش علی ابن ابیطالب به اجرای حرکات خود پرداختند که با استقبال و تشویق قابل توجه حاضران در سالن همراه شد.

شایان ذکر است در این مراسم استاندار اصفهان، اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان، طلوع‌کیان، رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی، اخروی، رئیس هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی اصفهان، امیر جهادی، فرمانده ارتش در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری، سرهنگ قاسمی، مدیرعامل باشگاه مقاومت اصفهان، سیف‌زاده، رئیس هیئت وزنه‌برداری اصفهان، خوروش، رئیس هیئت تنیس اصفهان و یزدی‌زاده رئیس دو و می‌دانی این استان، الهی دوست، رئیس سازمان بسیج هنرمندان، طرفه معاون عمرانی استاندار اصفهان، پهلوانان و پیشکسوتان کشتی و ورزش باستانی استان اصفهان سهل‌آبادی، رئیس خانه صنعت و معدن، رجالی، مدیرکل پست و محمدرضا ساکت، مدیرعامل فولاد ماهان از دیگر چهره‌های مطرح حاضر در این مراسم بودند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز