خبرگزاری کار ایران

رئیس پژوهشکده گل و گیاهان زینتی:

به دلیل توقف مقطعی تولید نمی‌توان انتظارات بازار صادرات را تأمین کرد /محدودیت های قوانین صادراتی برای صادرات گل و گیاهان زینتی

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۷۳۹۲

رئیس پژوهشکده گل و گیاهان زینتی با اشاره به مشکلات موجود در حوزه صادرات این نوع محصولات، گفت: یکی از نارسایی‌های صادرات این است که تولید گل و گیاهان زینتی از یک روند دائمی پیروی نکرده است. به همین علت نمی‌توانیم در طول سال صادرات ثابت و دائمی یک محصول را داشته باشیم و به دلیل توقف مقطعی تولید یک گل، نمی‌توان انتظارات بازار صادرات را تأمین کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین بیات افزود: یکی از راهکارهای ساماندهی این مسائل، حمایت دولت از ایجاد مراکز تولیدی بزرگ است تا این مراکز بتوانند از مسیرهای مختلف از جمله حمایت از واحدهای تولیدی کوچک، بستر صادرات مداوم گل و گیاهان زینتی را فراهم کنند. در غیر این صورت، با ادامه این شرایط نباید انتظار افزایش حجم صادرات این محصولات را داشته باشیم.

وی ادامه داد: علاوه بر مشکلات موجود در عرصه تولید، از سوی دیگر حمل و نقل و سیستم‌های ترابری و قوانین صادراتی کشورهای مقصد نیز محدودیت‌هایی را در زمینه صادرات محصولات گل و گیاهان زینتی ایجاد کرده ‌است. در بحث صادرات هوایی نیز مشکلاتی وجود دارد. صادرات بسیاری از محصولاتی که لازم است از طریق هوایی صادر شود، به دلیل محدودیت بار یا در اولویت چندم قرار دادن محصولات صادراتی گل گیاه، به شکل مطلوب انجام نمی‌شود.

رئیس پژوهشکده گل و گیاهان زینتی اظهار داشت: برای مثال، بخشی از مشکلات صادرات گل به کشور عراق به ساختار حمل و نقل باز می‌گردد که ارتباطی با صادرکننده ندارد. این مشکل حاصل سیاستی است که توسط کشور عراق برای تأمین رضایت کامیون‌داران عراقی اتخاذ شده است تا حمل و نقل گل و گیاهان زینتی در داخل کشور عراق، بر عهده آنها باشد.

بیات با تأکید بر مشکلات موجود در حوزه صادرات گل و گیاهان زینتی از سوی کشورهای مقصد، تصریح کرد: حمل و نقل گل از سوی تولیدکننده تا مرز عراق و تخلیه و بارگیری آن در کامیون‌های عراقی، کیفیت گل وارد شده به داخل عراق را تحت تأثیر قرار می‌دهد. اما این تنها بخشی از مشکلات صادرات است که باید برای آنها تدابیر خاص و ویژه در نظر گرفته شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز