خبرگزاری کار ایران

امیدواری کارگران یاس خرمشهر به وعده مدیر کل دادگستری برای پیگیری احیای کارخانه

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۷۶۱۲

کارگران بیکار شده کارخانه صابون‌سازی «یاس خرمشهر» با وعده‌های مدیر کل دادگستری خوزستان به بازگشایی محل کار سابق خود امیدوار شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حدود ۱۶۰کارگر کارخانه صابون‌سازی «یاس خرمشهر» که از از سال ۹۳ با اعلام ورشکستگی محل کار خود بیکار و بلاتکلیف شده‌اند، اخیرا با اعتماد به وعده‌های داده شده مدیر کل دادگستری خوزستان برای احیای کارخانه یاس خرمشهر، به بازگشایی محل کار خود امیدوار شدند.

یکی از کارگران گفت: روز گذشته (۲۱ فروردین ماه) در ملاقات عمومی با «علی دهقانی» مدیر کل تازه منصوب شده دادگستری خوزستان در مسجد جامع خرمشهر، وی وعده بازگشایی کارخانه را داده و به دادستان خرمشهر هم دستور پی گیری داد.

او با بیان اینکه واحد تولیدی «یاس خرمشهر» سالهاست دچار فراز و نشیب و چالش‌های کارگری بوده و به گواهی آنچه خود شاهد بوده‌ایم مشکل اصلی آن به مشکلات مدیریتی مربوط می‌شود، گفت: یکی از برنامه‌های دستگاه قضایی در سال‌های گذشته، کمک به احیاء واحدهای راکد وبازگشت بکار کارگران بوده که امیدواریم در این راستا اقدامات خوبی در کارخانه یاس خرمشهر هم صورت بگیرد.

طبق اظهارات وی؛ کارخانه یاس خرمشهر پیش از تعطیلی حدود ۱۶۰کارگر قراردادی وحدودا ۸۵۰ کارگر پیمانکاری با سوابق بالا داشت که تعدادی کارگر قرار دادی بعد از چندین سال دوندگی بدون دریافت حقوق‌های معوقه با پرداخت هزینه بازنشستگی از جیب خود بازنشسته شدند و مابقی کارگران نیز با سوابق مختلف به دلیل مشکلات بیمه‌ای سرگردان وبلاتکلیف شدند.

او درباره معوقات مزدی کارگران یاس خرمشهر بعد از گذشت حدودا ۱۰ سال گفت: آن زمان بعد از بدقولی کارفرما همه کارگران برای وصول مطالبات خود به صورت مجزا به اداره کار خرمشهر شکایت کردند و اداره کار حکم به پرداخت مطالبات آن‌ها داد اما کارفرما تمکین نکرد و پرونده برای اجرای احکام به سایر مراجع قضایی انتقال پیدا کرد که در نتیجه آن علارغم اینکه این احکام و ارای صادر شده قطعی و لازم الاجرا بودند وباید ظرف ۱۰ روز اجرایی می‌شدند متاسفانه تاکنون حدودا ۴۰ درصد از معوقات مزدی کارگران هنوزپرداخت نشده است.

او در خاتمه به نمایندگی از همکاران خود تصریح کرد: این وعده‌ها را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک تمام مشکلات حل شود؛ انتظار داریم کمکهای دستگاه قضایی استان خوزستان تداوم داشته باشد تا این کارخانه احیا و بازگشایی شود و جوانان جویای کار زیادی مشغول بکار شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز