خبرگزاری کار ایران

معاون بازرسی سازمان صمت استان:

یک هزار و ۴۵۱ پرونده برای اصناف متخلف در فارس تشکیل شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۶۴۵۴

معاون بازرسی سازمان صمت فارس با اشاره به بازرسی‌های صورت گرفته از اصناف استان گفت: از ابتدای اسفند ۱۴۰۱، یک هزار و ۴۵۱ پرونده تخلف به ارزش افزون بر ۵۹ میلیارد ریال در این استان تشکیل و به مراجع ذیصلاح ارجاع شد.

به گزارش ایلنا، مهدی حسنی با اشاره به اهم اقدامات بازرسی و نظارت صنعت، معدن و تجارت فارس از یکم اسفنداه پارسال تا کنون (طرح نظارتی نوروز ۱۴۰۲) با بیان اینکه نظارت بر بازار کالا‌ها و کنترل آن در گروی همکاری مردم است، از برخورد با متخلفان خبر داد.

وی ادامه داد: از اول اسفندماه پارسال تعداد ۱۱ هزار و ۹۱۶ بازرسی با ۱۴۵۱ پرونده تخلف به ارزش بیش از ۵۹ میلیارد ریال تشکیل که پرونده‌های مذکور جهت سیر مراحل قانونی به مراجع ذیصلاح ارجاع شده است.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس د ر خصوص بازرسی‌های به عمل آمده د ر خصوص قاچاق کالا و ارز نیز گفت: د ر این مد ت ۹۵۲ مورد بازرسی بعمل آمد که ۹ مورد تشکیل پرونده تخلفات مکشوفه با ارزش ریالی ۴۰۰ میلیارد ریال از نتایج بازرسی‌های سازمان د ر مدت مذکور بود ه است.

حسنی با تاًکید بر اهمیت بررسی د قیق و به موقع گزارشات دریافتی از مردم افزود: د ر این مدت ۳۴۵ مورد شکایت مرد می دریافت شد که از این تعد اد ۳۲۷ مورد رسیدگی و ۱۸ مورد د یگر نیز د ر د ست بررسی است.

وی بیان کرد: عمده تخلفات کشف شده عدم درج قیمت و نصب نرخ نامه، گران‌فروشی، کم‌فروشی، اخفاء و امتناع از عرضه کالا، عد م ارائه فاکتور خرید، عدم صدور صورتحساب، عد م رعایت د ستورالعمل‌های بهداشتی، تقلب، عرضه خارج از شبکه و احتکار بوده است.

حسنی گفت: عمده تخلفات بر اساس گروه کالایی کشف شده توسط بازرسان شامل موارد‌ی از قبیل آجیل و خشکبار، لوازم التحریر مشاورین املاک، میوه و تره بار، دخانیات، خدمات قالیشوئی، آرد و نان، کالای برقی، آش و حلیم پزی، مواد پروتئینی، فروش موبایل و قطعات آن، پارکینگ ها، شیرینی جات، مصالح ساختمانی، خدمات کارواش، منسوجات، پوشاک، کیف وکفش، کافه و رستوران، مبلمان، اثاثیه و لوازم خانگی، هتل آپارتمان، اقلام آرایشی و بهداشتی، لاستیک، خدمات آرایش زنانه و مردانه، لوازم یدکی، روغن موتور است.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس با بیان اینکه خودکنترلی اصلی، اساسی در فراهم سازی فضای آرام بازار بشمار می‌رود بر ادامه بازرسی‌ها از صنوف و واحد‌های خدماتی استان تا پایان ماه مبارک رمضان تاکید کرد.

وی اظهار داشت: به مردم این اطمینان خاطر را می‌دهیم که نظارت کاملی توسط گشت‌های مشترک بازرسی با دستگاه‌های مرتبط مثل بهداشت، اتاق اصناف، اتحادیه ها، استاندارد و تعزیرات حکومتی بر بازار صورت می‌گیرد لذا از هم استانی‌ها انتظار می‌رود تا همچون همیشه در این خصوص همکاری لازم را داشته باشند ضمناً سامانه و شماره ۱۲۴ این سازمان در سراسر استان آمادگی دارد تا ضمن دریافت گزارشها، شکایات و پیشنهاد‌های مردمی نسبت به رسیدگی به آن‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن اقدام کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز