خبرگزاری کار ایران

در چهارمحال و بختیاری؛

کرونا وضعیت شهرستان اردل را قرمز کرد

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۴۷۱۸

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری و معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: بر اساس تازه‌ترین رنگ‌بندی وزارت بهداشت و درمان، اکنون شهرستان اردل از نظر رنگ‌بندی کرونا در وضعیت قرمز قرار گرفته است.

به گزارش ایلنا، علی احمدی روز شنبه افزود: هفته گذشته نیز بر اساس وزارت بهداشت سه شهرستان بن، سامان و شهرکرد از نظر رنگ‌بندی کرونا در وضعیت قرمز قرار داشت که از تاریخ ۱۱ فروردین‌ماه تنها شهرستان اردل در وضعیت قرمز قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: هم‌اکنون شهرستان‌های شهرکرد، بروجن، فارسان، بن، سامان و کیار به لحاظ شیوع بیماری در وضعیت نارنجی(پرخطر) و شهرستاهای کوهرنگ، لردگان و خانمیرزا در وضعیت زرد قرار دارد.

احمدی افزود: روز شنبه یک نفر بر اثر ابتلا به کرونا فوت کرد که تعداد فوتی کرونا از ابتدای شیوع این ویروس در استان تاکنون به یک‌هزار و ۸۷۴نفر رسیده است.

وی اظهار داشت: مجموع مراجعان روزانه به مراکز درمانی استان ۵۱ نفر بود که روز شنبه ۲۳ نفر به دلیل شیوع کرونا بستری شدند.

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری آمار تعداد افراد بستری به دلیل ابتلا به کرونا را ۱۰۳ نفر عنوان کرد و گفت: جواب آزمایش ۸۰ نفر از افراد بستری مثبت اعلام شده است.

به گفته وی، هم‌اکنون هفت نفر به دلیل ابتلا به کرونا در بخش مراقبت ویژه بستری هستند و هفته گذشته نیز ۲ نفر به دلیل ابتلا به کرونا فوت کردند.

احمدی بر استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی و واکسیناسیون تاکید کرد و گفت: تهویه مناسب و انجام واکسیناسیون نیز در کاهش آمار ابتلا اثرگذار است.

وی گفت: برای کاهش شیوع کرونا، افراد که دارای علائم بیماری هستند و یا در قرنطینه کرونا قرار دارند، نباید در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی حضور و یا ارائه خدمت داشته باشند و تهویه مناسب هوا در اماکن عمومی و مراکز تجمعی باید رعایت شود.

احمدی به استفاده از ماسک در اماکن عمومی و مراکز تجمعی و نظارت بر رعایت فاصله فیزیکی تا حد ممکن همچنان تاکید کرد و افزود: افراد شرکت کننده در مراسمات معنوی ماه مبارک رمضان لازم است سجاده، مهر، قرآن و مفاتیح و چادر نماز شخصی (مخصوص بانوان) خود را همراه داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز