خبرگزاری کار ایران

هوای بوشهر ابری و دریا مواج می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۳۲۴۹

هواشناسی بوشهر از ورود سامانه بارشی به استان، بارش پراکنده باران و وزش باد به‌نسبت شدید خبر داد.

به گزارش ایلنا، معاون پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: با توجه به بررسی نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی از فردا یک‌شنبه با ورود سامانه بارشی به استان، برای روز‌های یکشنب تا سه‌شنبه بارش پراکنده باران گاهی همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد به‌نسبت شدید در برخی ساعت‌ها پیش‌بینی می‌شود.

زهرا راستگو با اشاره به صدور هشدار نارنجی هواشناسی درباره وزش باد، گفت: وزش باد به‌نسبت شدید و گاهی شدید شرقی گاهی تا بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت و افزایش ارتفاع موج و تلاطم دریا (۱۰۰ تا ۱۸۰ سانتیمتر) در سواحل و فراساحل استان با تمرکز بر مناطق شمالی و مرکزی خلیج‌فارس پیش‌بینی می‌شود.

وی تاکید کرد: اختلال در تردد‌ها و فعالیت‌های دریایی خلیج فارس، خطر غرق شدن شناور‌ها به‌ویژه شناور‌های سبک و نیمه سنگین، پاره شدن تور‌های صیادی و خطر غرق شدن شناگران دور از انتظار نیست.

معاون پیش‌بینی هواشناسی استان گفت: جهت وزش باد متغیر از عصر امروز بیشتر جنوب شرقی تا جنوب غربی گاهی شمال شرقی با سرعت ۱۰ تا ۳۰ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت و از امشب در فراساحل شمالی و مرکزی گاهی تا ۴۲ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

وی ادامه داد: ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ گاهی تا ۱۲۰ سانتیمتر، از امشب در فراساحل شمالی و مرکزی در ساعت‌هایی ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر پیش‌بینی می‌شود.

راستگو گفت: در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۴:۵۴، مد اول ساعت ۱۱:۱۲، جزر دوم ساعت ۱۸:۳۱ و مد دوم ساعت ۲۳:۵۴ خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز