خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا اعلام شد:

دوشنبه آینده اغلب نقاط کشور بارانی خواهد بود/ مسافران تمهیدات لازم را بیندیشند

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۳۰۵۵

رئیس مرکز پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: روز دوشنبه (هفتم فروردین) به غیر از سیستان و بلوچستان، در سایر استانها شاهد بارش باران خواهیم بود.

 «صادق ضیاییان» رئیس مرکز پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در گفت و گو با خبرنگار ایلنا اعلام کرد: امروز؛ جمعه چهارم فروردین شاهد بارندگی خاصی در کشور نیستیم و برای شنبه (پنجم فروردین) بخصوص در ساعات بعد از ظهر بارش‌های پراکنده‌ای را در جنوب استان آذربایجان غربی، زنجان، جنوب استان اردبیل، ارتفاعات رشته کوه البرز و محورهای مواصلاتی سایر استان‌ها با استان گیلان و مازندران همچنین استان مرکزی، همدان، کرمانشاه و کردستان شاهد خواهیم بود. 

رئیس مرکز پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در ادامه تصریح کرد: سامانه بارشی گسترده‌ای که قبلا هم اعلام کردیم، روز یکشنبه وارد کشور می‌شود. در این روز (ششم فروردین) استان‌های بوشهر، شمال و غرب استان فارس، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، چهارمحال بختیاری، اصفهان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی و شرقی، زنجان، مرکزی، لرستان، همدان، زنجان، قم، البرز، قزوین و تهران بارندگی خواهند داشت. 

ضیاییان با تاکید به اینکه بارندگی روز یکشنبه در استان‌های مانند تهران در اواخر وقت اتفاق خواهد افتاد، ادامه داد: شدت بارش روز یکشنبه در استان‌های لرستان، ایلام، شمال خوزستان، غرب چهارمحال بختیاری و شمال کهگیلویه و بویر احمد شدید خواهد بود و محورهای مواصلاتی در گردنه‌های چهارمحال بختیاری و غرب اصفهان احتمالا همراه با بارش برف خواهد بود و مسافران باید تمهیدات لازم را بیندیشند. در برنامه‌های طبیعت گردی در این روز باید از رودخانه‌ها فاصله گرفت. 

او افزود: این وضعیت جوی تقریبا تا پایان هفته پیش رو ادامه خواهد داشت. روز دوشنبه (هفتم فروردین) در استان بوشهر، فارس، خوزستان، لرستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، زنجان، گیلان، خراسان شمالی و رضوی، همدان، مرکزی، قم، اصفهان، قزوین و ارتفاعات استان تهران و البرز بارش‌هایی وجود دارد و در محورهای مواصلاتی بین استان مازندران و گیلان و سایر استان‌ها ممکن است بارش‌ها به صورت برف هم ظاهر شود. در واقع روز دوشنبه به غیر از سیستان و بلوچستان در سایر استانها شاهد بارش باران خواهیم بود. 

رئیس مرکز پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در مورد تغییرات دمایی در پایتخت نیز گفت: این تغییرات خیلی زیاد نخواهد بود، اما به طور کلی بیشتر به سمت افزایش دما می‌رویم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز