خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا اعلام شد:

احتمال بارش برف در محورهای مواصلاتی مناطق سردسیر وجود دارد/ کاهش دما در پایتخت

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۲۵۲۸

رئیس مرکز پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: پیش بینی می‌شود در روزهای آغازین فروردین ماه در پایتخت شاهد کاهش دما باشیم. امروز دمای تهران بین ۱۱ تا ۱۸ است و احتمالا فردا به دمای بین ۷ تا ۱۳ تغییر خواهد کرد، بنابراین روند کاهشی دما را خواهیم داشت و روز پنجشنبه سوم فروردین نیز دمای تهران بین ۵ تا ۱۶ خواهد بود.

«صادق ضیاییان» رئیس مرکز پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در گفت و گو با خبرنگار ایلنا اعلام کرد: طی امروز و فردا؛ اول و دوم فروردین ماه ۱۴۰۲ سامانه‌ای بارشی در کل کشور فعال خواهد بود و در اغلب استان‌ها شاهد بارش‌هایی هستیم. 

رئیس مرکز پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا توضیح داد: در این مدت تداوم بارش‌ها وجود خواهد داشت؛ در شمال خوزستان، غرب لرستان، کرمانشاه، کردستان، زنجان، شمال قزوین، آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی و اردبیل، برخی مناطق همدان و مرکزی بارش‌ها شدت خواهد داشت. 

ضیائیان از احتمال رگبار و رعد و برق نیز گفت و تاکید کرد: پیش بینی می‌شود این رگبارها همراه با وزش باد شدید به صورت موقتی و با احتمال تگرگ باشد.

او ادامه داد: در ارتفاعات رشته کوه البرز و محورهای مواصلاتی آن، احتمال بارش برف نیز پیش بینی شده است و برای روز چهارشنبه دوم فروردین ماه، گیلان، مازندران، گلستان، سمنان، تهران، قم، مرکزی و بخشی از مناطق خراسان‌های رضوی، شمالی و جنوبی بارش‌ها شدیدتری را تجربه می‌کنند.

ضیاییان تاکید کرد: در چهارشنبه پیش رو کاهش دما نیز داریم و در محورهای مواصلاتی مناطق سردسیر احتمال بارش برف هم می‌رود و مسافرانی که قرار است در این مسیرها تردد کنند، باید به این نکته توجه داشته باشند. 

رئیس مرکز پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا افزود: روز پنجشنبه سوم فروردین نیز در استان‌های یزد و کرمان، شمال سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و نیمه جنوبی خراسان رضوی شاهد بارش‌هایی خواهیم بود و جمعه چهارم فروردین نیز در اغلب مناطق کشور جوی آرام حاکم می‌شود. 

او در خصوص آخرین پیش بینی‌ها از آب و‌هوای تهران نیز اظهار کرد: پیش بینی می‌شود در روزهای آغازین فروردین ماه در پایتخت شاهد کاهش دما باشیم. امروز دمای تهران بین ۱۱ تا ۱۸ است و احتمالا فردا به دمای بین ۷ تا ۱۳ تغییر خواهد کرد بنابراین روند کاهشی دما را خواهیم داشت و روز پنجشنبه سوم فروردین نیز دمای تهران بین ۵ تا ۱۶ خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز