خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی وضع هوا به ایلنا خبر داد:

اول فروردین ۱۴۰۲ اغلب نقاط کشور بارانی خواهد بود

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۲۳۱۲

روز اول فروردین ۱۴۰۲ اغلب نقاط کشور شاهد بارش خواهند بود و مدیریت سفر و توجه به وضعیت محورهای مواصلاتی در این ایام ضروری است.

«صادق ضیائیان» رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در مورد وضعیت آب و هوای امروز در کشور بیان کرد: امروز بارش‌هایی را در برخی نقاط شمال غرب کشور مانند آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان و تاحدودی محورهای مواصلاتی بین استان گیلان و سایر استان‌ها شاهد خواهیم بود. 

او افزود: لغزندگی جاده‌ها عمده مشکلاتی است که طی بارش‌های پیش رو ممکن است با آن مواجه شویم و باید در سفرها دقت بیشتری داشت.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: فردا؛ اول فروردین ماه، بارش‌ها وسیع‌تر و با شدت بیشتری خواهند بود. روز سه شنبه در استان‌های خوزستان، بوشهر به ویژه شمال این استان، نیمه شمالی استان فارس، کهکیوله و بویراحمد، چهارمحال بختیاری، ایلام، لرستان، کردستان، کرمانشاه، آذربایجان غربی و شرقی، زنجان، اردبیل، گیلان، تهران، البرز، قزوین، قم، مرکزی و همچنین همدان و سمنان، خراسان رضوی و جنوبی بارش‌های خوبی خواهیم داشت. این بارش‌ها در استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان نیز مشاهده خواهد شد. 

ضیایان با بیان اینکه اغلب نقاط کشور فردا بارش خواهند داشت، توضیح داد: بارش‌های شدید در این بازه زمانی در استان‌های تهران، البرز، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال بختیاری و شمال استان خوزستان خواهد بود. این بارش‌های سنگین نیاز دارد تا حدامکان از سفرها خودداری شود و مدیریت سفر داشته باشیم. 

او در مورد پیش بینی‌های آب و هوا در روز چهارشنبه نیز گفت: بارش‌های خوبی در روز چهارشنبه در استان های خوزستان، لرستان، همدان، مرکزی، اصفهان، سمنان، مازندران، گیلان، تهران، البرز، قم، خراسان‌های شمالی و جنوبی و رضوی و سیستان و بلوچستان در روز چهارشنبه اتفاق خواهد افتاد. بارش‌ها در جنوب سیستان و بلوچستان، اصفهان و مازنداران و ارتفاعات مشکلاتی در راه‌های مواصلاتی ایجاد خواهد کرد. 

ضیائیان در ادامه با پیش بینی وقوع پدیده گرد و غبار در استان‌های کشور در روزهای آتی اظهار کرد: روزهای سه شنبه و چهارشنبه وزش باد شدید در استان سمنان، یزد، فارس، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، خراسان رضوی، جنوبی و کرمان خواهیم داشت. استان‌های البرز، تهران و قم در روز چهارشنبه شاهد ورزش بادهای شدیدی خواهند بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز