خبرگزاری کار ایران

دهنوی:

امیدوارم سال ۱۴۰۲ شروع حرکت کشور برای حل بحران تورم باشد

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۲۵۵۰

یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد که سال ۱۴۰۲ شروع حرکت کشور به سوی حل بحران انباشت‌شده تورم، رشد اقتصادی مبتنی بر بهره‌وری و فناوری، نظام ارزی و بسته تجارت خارجه، ناترازی انرژی، نظام یارانه‌ها، تامین مالی طرح‌های عمرانی، ترانزیت‌ بین‌المللی و امنیت غذایی باشد.

به گزارش ایلنا، محسن دهنوی نایب رییس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ شب گذشته و پیش از تحویل سال نو در مطلبی در صفحه توییتر خود نوشت:  «سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین با تصویب نهایی و تایید شورای نگهبان قانون جهش تولید دانش‌بنیان، شروع و تا پایان سال همه آیین‌نامه‌های اجرایی این قانون، ابلاغ و عملا اجرای آن آغاز شد.

دیوار فرآیند معیوب فعلیِ سربازی، ترک برداشته و سال جدید، خبرهای خوبی برای بیش از ۴ میلیون نفر مشمول و غایب خواهیم داشت. از سوی دیگر، سهم اقتصاد دانش‌بنیان هم‌چنان فزاینده خواهد بود و شاهد مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان در صنایع بزرگ هستیم.

امسال با تصویب بند ص تبصره ۶ قانون بودجه برای اخذ مالیات بر خام‌فروشی تا ۱۰ ه.م.ت به منظور رشد اقتصادی بر پایه فناوری همراه شد. از طرف دیگر، مطالبه افکار عمومی، طرح مالیات بر عایدی سرمایه و اصلاح قانون جوانی جمعیت را به صحن مجلس کشاند.

امسال ارز ترجیحی حذف شد تا علاوه بر حمایت از معیشت مردم، قاچاق معکوس کالاهای اساسی و آسیب بر تولید متوقف شود. هر چند تورم ماه‌های پایانی، شرایط معیشتی را تغییر داد اما مجلس با صدور مجوز برای تامین کالابرگ الکترونیک، دولت را به منظور حمایت از اقشار آسیب‌پذیر همراهی کرد.

تجهیز و ساخت پالایشگاه فراسرزمینی در ونزوئلا و پهلوگیری ناو ایرانی در سواحل برزیل، دیپلماسی اقتصادی فعال ما را نشان داد. با توسعه روابط با دارندگان ذخایر بزرگ هیدروکربنی از جمله چین، عربستان، عراق، روسیه، ترکمنستان و امارات، مسیر جدیدی برای بهبود تجارت خارجه کشور باز شده است.

انتشار عمومی صورت‌های مالی شرکت‌های دولتی، اجرایی‌شدن حساب واحد خزانه، عملیاتی‌شدن طرح تفکیک حساب‌های تجاری و غیرتجاری،افتتاح پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی، فاز دوم پالایشگاه آبادان و بیمارستان هوشمند حضرت مهدی (عج) جزو اخبار خوب امسال بود.چنین اخباری برای سال آینده پرشمار باد.

امیدوارم سال ۱۴۰۲ با توجه به تصویب برنامه هفتم توسعه، شروع حرکت کشور به سوی حل بحران انباشت‌شده تورم، رشد اقتصادی مبتنی بر بهره‌وری و فناوری، نظام ارزی و بسته تجارت خارجه، ناترازی انرژی، نظام یارانه‌ها، تامین مالی طرح‌های عمرانی، ترانزیت‌ بین‌المللی و امنیت غذایی باشد.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز