خبرگزاری کار ایران

دولت ماکرون از رأی عدم اعتماد جان به در برد

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۲۴۶۹

رئیس‌‌جمهوری فرانسه از طرح عدم اعتماد پارلمان برای اصلاحات بازنشستگی جان سالم به در برد، اما اعتصابات و اعتراضات همچنان ادامه خواهد داشت و این چالشی بزرگ برای میزان قدرت وی محسوب می‌شود.

به گزارش ایلنا، دولت «امانوئل ماکرون» رئیس‌‌جمهوری فرانسه از طرح عدم اعتماد پارلمان برای اصلاحات بازنشستگی جان سالم به در برد، اما اعتصابات و اعتراضات همچنان ادامه خواهد داشت و این چالشی بزرگ برای میزان قدرت وی محسوب می‌شود. 

به گزارش یورونیوز، شکست رأی عدم اعتماد برای ماکرون تسکین به حساب می‌آید چرا که اگر عدم اعتماد رای می‌آورد دولت وی غرق می‌شد و قانون جدید بازنشستگی که قرار است سن بازنشستگی را با دو سال افزایش به ۶۴ سال برساند نیز ملغی می‌شد. البته این تسکین ممکن است کوتاه‌مدت باشد چراکه اتحادیه‌ها و احزاب اپوزوسیون گفته‌اند که اعتراض‌ها را تشدید خواهند کرد تا قانون جدید تغییر کند.

علاوه بر این، رأی‌گیری در مورد طرح عدم اعتماد در مرز قرار داشت. ۲۷۸ نماینده از آن حمایت کردند که تنها ۹ نماینده کمتر از ۲۸۷ نماینده مورد نیاز برای عدم اعتماد آن بود.

مخالفان می‌گویند این وضعیت نشان می‌دهد که تصمیم ماکرون برای دور زدن رای پارلمان در مورد لایحه بازنشستگی، برنامه اصلاح طلبانه او و رهبری‌اش را تضعیف کرده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز