خبرگزاری کار ایران

مدیر زراعت استان:

63 هزار هکتار از مزارع قزوین به جهش تولید دیمزارها اختصاص یافت

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۲۱۳۴

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: برنامه ابلاغی برای استان در طرح جهش تولید۷۲ هزار هکتار بوده که از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون ۶۳ هزار و ۳۴۹ هکتار از اراضی کشاورزی این استان به طرح جهش تولید در دیمزار‌ها اختصاص یافته است.

به گزارش ایلنا، حسن جلیلوند با اعلام این خبر افزود: در سال زراعی جاری از محل طرح جهش تولید در دیمزارها دو پایگاه نوآوری و محصولات دیم در شهرستان‌های تاکستان و آوج در زمینه محصولات دیم شامل انواع علوفه، ارقام گلرنگ و ارقام جدید نخود و همچنین روش‌های مختلف کاشت و تغذیه گیاهی احداث شده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهار کرد: در همین راستا در شهرستان قزوین نیز یک پایلوت مقایسه ارقام نخود احداث شده که تعداد ۵ رقم پابلند جدید در کنار رقم محلی کشت شده است.

وی گفت: تاکنون ۳۳ دستگاه ادوات و ماشین آلات کشاورزی در طرح جهش تولید تحویل بهره‌برداران بخش کشاورزی این استان شده است.

جلیلوند افزود: ۶۰ کشاورز این استان برای دریافت ماشین آلات کشاورزی به بانک معرفی شده‌اند که تاکنون ۳۳ کشاورز موفق به دریافت ماشین آلات و ادوات کشاورزی شده‌اند.

وی اظهار کرد: ۳۹ هزار و ۴۴۶ هکتار از اراضی کشاورزی این طرح تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفته است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: محصولات کشت شده در این طرح شامل ۵۲ هزار هکتار گندم و ۷ هزار و ۱۶۵ هکتار جو، یک‌هزار و ۳۵۰هکتار نخود، یک‌هزار و ۵۸۳ هکتار عدس و مابقی سایر علوفه‌ها، غلات و تریتیکاله و گیاهان دارویی است که با ۱۴۸۴بهره‌بردار بخش کشاورزی در این طرح قرارداد منعقد شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز