خبرگزاری کار ایران

آیا میتونیم از ترکیه خرید و در ایران تحویل بگیریم؟

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۱۷۴۵

در این مقاله به اهمیت کالای خریداری شده از ترکیه و تحویل ان در ایران و روشها و مد زمان تحویل کالا میپردازیم.

امروزه بسیاری از افراد به دنبال خرید محصولات مختلف مانند لباس از ترکیه هستند. مزایایی همچون قیمت و کیفیت مناسب باعث شده است تا میزان درخواست‌ها برای خرید از ترکیه نسبت به قبل افزایش پیدا کند. یکی از دغدغه‌هایی که ایرانیان در خرید از ترکیه دارند مربوط به موضوع تحویل کالا به ایران است. با توجه به حساسیت‌های زیادی که در این قسمت وجود دارد، باید یک راهکار مناسب برای تحویل محصولات در ایران پیدا کرد. با توجه به وجود شرایط خاص گمرکی پیدا کردن یک روش مطمئن و سریع از اهمیت بسیار بالایی برخوردار خواهد بود.

خرید از ترکیه و اهمیت تحویل آن در ایران

تحویل کالا به ایران برای خریدارانی که از ترکیه خرید انجام می‌دهند اهمیت زیادی دارد. ایران یکی از بازارهای مهم و دوست‌داشتنی برای مردم ایران است که هر ساله افراد زیادی برای تامین نیاز خود از این کشور خرید انجام می‌دهند. اما برای تحویل کالا به ایران، باید با محدودیت‌هایی مواجه شد. برای مثال، تحریم‌های اقتصادی و سیاسی ایران توسط بسیاری از کشورها رعایت می‌شود و برخی از کالاهایی که به ایران صادر می‌شوند تحت تحریم قرار دارند.

این موضوع ممکن است به تأخیر در تحویل کالا و یا حتی بسته شدن مسیر صادرات کالاها منجر شود. همچنین برای تحویل کالا به ایران باید برخی از مراحل مانند گذراندن از گمرک، پرداخت مالیات و عوارض و غیره را طی کرد که ممکن است زمان‌بر و پیچیده باشد. بنابراین انتخاب شرکت حمل و نقل مناسب و انجام تمامی مراحل صادرات با دقت و توجه بسیار مهم است.

 

مشکلات پیش رو برای تحویل کالا در ایران 

تحویل کالا به ایران از ترکیه، با برخی مشکلات روبرو خواهد شد که برخی از افراد را از امکان خرید بازداشته است. تحریم‌های اقتصادی و سیاسی برخی از کشورها در برابر ایران ممکن است منجر به تأخیر در تحویل کالا شود. بعضی از کالاهایی که به ایران صادر می‌شوند تحت تحریم‌های بین‌المللی قرار دارند که ممکن است این موضوع باعث تأخیر در تحویل کالا و یا بسته شدن مسیر ورود کالا به ایران شود.

به غیر از این مورد تردید در تطابق کالا با استانداردهای گمرکی و عدم اعلام صحیح قیمت و ارزش کالا می‌تواند باعث مشکلاتی در گمرک گردد و مانع از تحویل کالا به مقصد شود. ممکن است در مسیر صادرات کالا، مشکلات ارزی پیش آید که باعث تأخیر در تحویل کالا شود. عدم تأمین ارز و افزایش نرخ ارز ممکن است باعث افزایش هزینه‌ها و تأخیر در تحویل کالا گردد. بنابراین برای پیشگیری از مشکلات در تحویل کالا به ایران از ترکیه، بهتر است از شرکت‌هایی با تجربه در این زمینه و با توجه به نکات مربوط به گمرک، حمل و نقل و مسائل ارزی استفاده کنید.

چقدر طول میکشه تاکالای خریداری شده از ترکیه را در ایران تحویل بگیریم؟

زمان تحویل کالا به ایران در خرید از ترکیه به وابستگی به عوامل مختلفی از جمله نوع کالا، شرکت حمل و نقل، روش حمل و نقل، روش پرداخت و روش ارسال کالا متفاوت است. اما در کل زمان تحویل کالا می‌تواند بین ۷ تا ۲۱ روز کاری باشد. در صورتی که از روش پستی برای ارسال کالا استفاده شود، زمان تحویل معمولا بین ۲ تا ۴ هفته کاری است.

اما در صورتی که از شرکت حمل و نقل بین‌المللی معتبری مثل DHL، FedEx، TNT، UPS و یا شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی دیگر استفاده شود، ممکن است زمان تحویل به ۷ روز کاری یا حتی کمتر هم برسد. در کل برای اطمینان از زمان تحویل دقیق کالا به ایران، پیشنهاد می‌شود با فروشنده تماس گرفته و از او در مورد روش حمل و نقل و زمان تحویل کالا استعلام گرفت. همچنین در صورتی که به هر دلیلی کالای خریداری شده به مقصد نرسید، می‌توانید با فروشنده یا شرکت حمل و نقل تماس گرفته و وضعیت کالا را پیگیری کنید.

 

کدام سایت‌های فروشگاهی ترکیه ارسال به ایران دارند؟

ترکیه یکی از کشورهایی است که دارای بازار آنلاین بزرگ و پویایی است. تعداد زیادی از فروشگاه‌های اینترنتی انواع محصولات را با کیفیت‌های متنوع عرضه می‌کنند. از همین رو ایرانیان هم می‌توانند با بررسی محصولات مختلف بهترین انتخاب را برای خود انجام دهند. بسیاری از فروشگاه‌های آنلاین ترکیه، قابلیت ارسال کالا به ایران را دارند. به عنوان مثال، برخی از فروشگاه‌های معروف آنلاین ترکیه که به ایران ارسال دارند را در ادامه نام می‌بریم.

  • مدلینا (Modanisa)
  • زارا (Zara)
  • برشکا (Bershka)
  • پولو (Polo)
  • دسیگوال (Desigual)
  • باتیک (Beymen)
  • موناور (Monovar)
  • جومیا ترکیه (Jumia Turkey)

همچنین برخی از فروشگاه‌های آنلاینی که در زمینه خرید لوازم الکترونیکی، لباس، کفش و سایر محصولات به صورت آنلاین فعالیت می‌کنند، نیز قابلیت ارسال به ایران را دارند. در هر صورت قبل از خرید از هر فروشگاهی، بهتر است اطمینان حاصل کنید که فروشگاه انتخابی به ایران ارسال می‌کند و شرایط و قوانین مربوط به ارسال به ایران را رعایت می‌کند. زمانی که از تمامی شرایط اطمینان حاصل کردید می‌توانید یک خرید عالی و مقرون‌به‌صرفه را تجربه نمایید.

نکات مهم درباره ارسال سفارش خریداری شده از ترکیه به ایران

خرید از ترکیه ممکن است چالش‌هایی در ارسال محصولات به ایران داشته باشد که باید به آن دقت کنید. در اکثر موارد ارسال محصولات از ترکیه به ایران از طریق تحویل مرزی انجام می‌شود و پس از رسیدن سفارش به مرز ایران، تحویل پستی یا حضوری در نزدیکی مرز صورت می‌گیرد. ارسال محصولات از ترکیه به ایران نیازمند گذر از گمرک است و هزینه گمرکی در برخی موارد به عهده خریدار است. زمان تحویل ممکن است متفاوت باشد و معمولاً بین ۱۰ تا ۲۰ روز طول می‌کشد.

اغلب فروشگاه‌های آنلاین ترکیه امکان ردیابی سفارش را فراهم می‌کنند که به شما کمک می‌کند تا بدانید که سفارش شما در کجا قرار دارد و چه زمانی به مقصد خود می‌رسد. برخی از فروشگاه‌های آنلاین ترکیه، پرداخت با کارت بانکی خارج از کشور را قبول نمی‌کنند. لذا بهتر است قبل از خرید با فروشگاه تماس بگیرید و از شرایط پرداخت آنها آگاه شوید. در کل خرید از ترکیه می‌تواند یک گزینه موثر برای خرید برخی از محصولات با قیمت مناسب و با کیفیت بالا باشد.

سایت مارکی و تحویل فوری کالا در ایران

در حال حاضر نگرانی‌های زیادی پیرامون تحویل خریدهای انجام شده در ترکیه به ایران وجود دارد. از همین رو بسیاری از افراد برای انجام خرید خود از ترکیه مردد هستند. برای اینکه درگیر مشکلاتی چون پرداخت ارزی و گمرک نشوید، بهتر است که از خدمات مارکی استفاده کنید. سایت مارکی به عنوان کارگزار خرید سفارش شما را در ترکیه ثبت کرده و  آن را تحویل می‌گیرد. در نهایت ارسال کالا به ایران توسط تیم مارکی صورت می‌گیرد. در این حالت شما می‌توانید به راحتی خرید‌های خود را در خانه خود تحویل بگیرید و بدون نگرانی به ثبت سفارش بپردازید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز