خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبرداد؛

طراحی بسته‌های سرمایه‌گذاری به ارزش ۸ میلیارد دلار در منطقه آزاد چابهار

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۱۲۵۳

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: بسته‌های سرمایه‌گذاری به ارزش هشت میلیارد دلار در ۱۰ حوزه مختلف در این منطقه آزاد طراحی شده که هم‌اینک حدود ۵.۶ میلیارد دلار از این بسته‌ها در حوزه صنایع سنگین از جمله پتروشیمی و فولاد در حال اجرا است

به گزارش ایلنا، امیر مقدم شامگاه چهارشنبه در نشستی با سرپرست وزارت صنعت و تجارت و فعالان اقتصادی افغانستان مستقر در چابهار اظهارداشت: بهره‌مندی از معافیت‌های مالیاتی ۲۰ ساله، امکان اقامت و اشتغال قانونی، اجاره بلند مدت و مالکیت زمین در صورت ثبت شرکت، بخشی از تسهیلات این منطقه برای کمک به رونق کسب‌وکار است.

وی با برشمردن مزایای سرمایه گذاری در منطقه آزاد چابهار، ادامه داد: در حوزه صنایع متوسط و گردشگری نیز زیرساخت‌ها در حال تکمیل است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار افزود: چابهار با داشتن بندری با ظرفیت تخلیه و بارگیری چهار میلیون تن و ظرفیت اسمی هشت و نیم میلیون تن، امکان پهلوگیری کشتی‌های اقیانوس پیما را فراهم آورده است.

وی با اشاره به جایگاه ژئوپلتیک بندر چابهار بیان کرد: با استفاده از این ظرفیت خدادادی و براساس اصل همجواری برای توسعه منافع بین دو کشور ایران و افغانستان، بندر چابهار می‌تواند به پایگاهی برای تبادلات ترانزیتی در کریدور تجاری شمال به جنوب تبدیل شده و نقطه اتصالی برای تجارت آسیای میانه و مرکزی باشد.

مقدم تامین امنیت سرمایه‌گذاران با تکیه بر قوانین و ضوابط تحت پوشش نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را یکی از نقاط قوت برای حضور فعالان اقتصادی در چابهار دانست و گفت: باعث افتخار است که ما هم‌اینک میزبان حدود یک‌هزار تبعه افغانستان در چابهار هستیم که در قالب ۱۹۲ شرکت تجاری و یا با هدف تحصیل در دانشگاه، در این منطقه حضور دارند.

وی همچنین برای مشارکت در حوزه دپو و صادرات مجدد محصولات معدنی و کشاورزی افغانستان اعلام آمادگی کرد و افزود: ما از حضور فعالان اقتصادی با رویکرد تولید محور استقبال می‌کنیم و در تلاش برای راه‌اندازی پروازهای کابل- چابهار- دبی و برعکس هستیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار ضمن تاکید بر لزوم تأسیس شعب بانکی برای گسترش روابط مالی بین ۲ کشور گفت: در حوزه خدمات ترانزیتی و لجستیکی، سردخانه محصولات کشاورزی و توسعه تجارت ریلی بین دو کشور نیز، ظرفیت‌های ارزنده‌ای در این منطقه موجود است.

در این نشست محمد کرمی استاندار سیستان و بلوچستان، اعضاء هیأت مدیره و معاونین منطقه آزاد چابهار، معاونین استانداری و فرمانداری، تعدادی از مدیران شهر چابهار و نمایندگان شرکت‌های فعال افغان در منطقه نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز