خبرگزاری کار ایران

چگونه دوربین مداربسته مناسب را انتخاب کنیم؟

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۹۶۶۳

دوربین مدار بسته یکی از تجهیزات اصلی در حفاظت محیطی مکان های باز و مسقف مختلف است. از این دوربین ها در فروشگاه ها و انبار ها تا خانه های مسکونی و فروشگاه های تجاری استفاده می شود. کاربرد این دوربین ها بسیار متنوع است. به همین دلیل انواع تکنولوژی های مختلف برای دوربین مدار بسته توسعه یافته است. 

تکنولوژی هایی مبتنی بر هوش مصنوعی توانسته اند قابلیت های بسیاری به دوربین های مدار بسته سنتی اضافه کنند. از طرفی دوربین های مدار بسته دیجیتال نیز وجود دارند که قابلیت های بی نظیری را برای صاحبان کسب کار پدید آورده اند. به هر حال بازار دوربین های مدار بسته و تحقیق و توسعه روی آنها بسیار داغ است. برای مثال شرکت تولید کننده دوربین های مدار بسته داهوا در چین 10 درصد از سود کل فروش سالانه را به تحقیق و توسعه اختصاص داده است. دوربین هایی که تکنولوژی و کارایی های خاصی دارند طبعاً گرانتر بوده و هزینه بالاتری برای نصب و راه اندازی خواهند داشت. باید قبل از انتخاب دوربین حتماً با انواع و کاربرد های آنها آشنا شویم و شرکت های مطرح تولید کننده این دوربین ها و محصولات آنها را به خوبی بشناسیم. قبل از انتخاب دوربین نیاز های خود را برای خرید دوربین مداربسته مورد بررسی قرار دهیم و با آگاهی کامل این دوربین ها را خریداری کنیم.

بهترین برند های دوربین مداربسته کدام است؟

برندهای مختلفی از سراسر جهان در کشور ما وجود دارد اما در میان آنها برند داهوا با قیمت مناسب و کیفیت بالا و تضمین خدمات پس از فروش توانسته یکی از پرفروش ترین برند های دوربین مدار بسته در ایران و جهان باشد. این برند در چین متولد شده و با استفاده از تکنولوژی پیشرفته و امکانات خوبی که ارائه می دهد، همراه با کیفیت بالای محصولات و عمر مفید طولانی سهم بسیار مهمی از بازار داخلی چین و بازار جهانی را در اختیار دارد. 

برند داهوا تأکید ویژه ای بر تحقیق و توسعه و پیشرفت تکنولوژی دارد. بخش زیادی از سود این شرکت بر روی امور تحقیق و توسعه هزینه می شود و این شرکت همیشه یکی از شرکت هایی بوده که اقدامات نوظهور بسیاری در این راستا انجام داده و محصولات ویژه ای را روانه بازار کرده اند. در کنار دوربین مداربسته داهوا یکی دیگر از برندهایی که به عنوان پرفروش ترین برندها در این زمینه فعالیت می کند هایک ویژن است که امروزه این دو برند به عنوان بهترین ها در سطح جهان شناخته می شوند.

نکات کلیدی خرید دوربین مداربسته

فناوری موجود در دوربین مداربسته می تواند آنالوگ یا IP باشد بسته به نیازی که دارید و هزینه مور نظرتان می توانید از این تکنولوژی ها بهره بگیرید. 

قیمت و گارانتی

صرفاً با توجه به قیمت محصول را انتخاب نکنید. گاهی اوقات برخی محصولات کمی قیمت بالاتری دارند اما خدمات پس از فروش و گارانتی که ارائه می دهند بسیار با ارزش است. از فروشندگان معتبر خرید کنید تا خاطرتان بابت اصل بودن و سالم بودن محصول آسوده باشد. دوربین های مدار بسته معمولاً بین یک تا سه سال گارانتی دارند.

انتخاب نوع دوربین در خرید دوربین مداربسته

از جمله مواردی که قبل از خرید باید مورد توجه شما باشد ، تعداد و نوع دوربین هایی است که در کل به آنها نیاز دارید. موارد مختلفی است که هنگام خرید و انتخاب انواع دوربین مداربسته باید به آن توجه داشت محل نصب، شرایط آب و هوایی و مواردی مانند نوع دوربین می لاشد.

ویژگی‌های دوربین مداربسته

برای کاربرد های مختلف دوربین های متعددی وجود دارد. دوربین های هم مدل نیز بعضا دارای ویژگی های متفاوتی هستند به همین دلیل می توانید دوربین ها مناسب سیستم حفاظتی خود را با کمی تحقیق و راهنمایی پیدا کنید. ویژگی هایی همچون کیفیت تصویر، سنسور حرکت و صدا، دید در شب و دسترسی از راه دور ویژگی های خاصی هستند که در صورت نیاز می توانید دوربین های دارای این تکنولوژی ها را خریداری کنید.

دستگاه ضبط

از دیگر نکاتی که در خرید دوربین باید توجه کنید دستگاه ضبط تصویر است در حالت کلی دستگاه ها به دو دسته dvr  و nvr  تقسیم بندی می شوند.

انتخاب روش نصب و راه‌اندازی

نصب دوربین های مداربسته قسمت دیگری از فرایند خرید ورا هاندازی سیستم های حفاظتی و نظارتی است که بهتر است توسط یک کارشناس انجام شود. اما به طور کلی فرابندی که در این بین برای نصب و دیدن تصاویر دوربین مداربسته تحت شبکه تمامی دوربین ها از طریق سوییچ به یک دستگاه nvr  متصل می شود که از قبل یک هارد در آن قرار داده شده است که تصاویر در آن دخیره سازی می شوند.

چگونه دوربین مداربسته مناسب را انتخاب کنیم؟

پشتیبانی

هر سیستم مدرنی نیاز به پشتیبانی خواهد داشت. اگر پشتیبانی و برنامه منظم نگهداری برای سیستم وجود نداشته باشد سیستم به مرور دچار فرسودگی و خرابی های متعدد می شود. برای نمونه باید سالانه حداقل یک بار برای اطمینان از عملکرد صحیح سیستم دوربین مدار بسته سرویس های سالانه را انجام دهید.در هنگام خرید هم یکی از مواردی که بهتر است به آن توجه کنید خرید از مراکز معتبر و نمایندگی های دوربین های مداربسته است. در کشور ما  نمایندگی داهوا و هایک ویژن وجود دارند و شما می توانید با مراجعه به آنها بهترین انتخاب را داشته باشید.

در پایان

دوربین های مداربسته متعددی در بازار مصرف تجهیزات حفاظت محیطی وجود دارد که برای انتخاب درست باید با برند ها و مدل های این دوربین های مدار بسته بیشتر آشنا شد.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز