خبرگزاری کار ایران

باتری بدون شارژ شما را به دردسر می اندازد

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۸۶۸۰

 

ممکن است ندانید اما اگر ماشین شما دارای تجهیزات دیجیتال، نمایشگر LCD یا صفحه نمایش GPS باشد، در صورت خالی شدن باتری، این لوازم جانبی انرژی کافی برای روشن شدن ندارند. یا وقتی سوییچ را می چرخانید، ماشین شما باید به سختی تلاش کند تا موتور را راه اندازی کند. اگر متوجه این شرایط می شوید، احتمالاً موتور استارت قدرت کافی را از باتری دریافت نمی کند.

از نشانه‌های شارژ کم باتری این است که صدای استارت را می‌شنوید، اما خاموش می‌شود یا خیلی ضعیف ارستارتمی‌زند. این علامت می تواند نشانه ای از باتری سپاهان خراب باشد، اما همچنین ممکن است مشکلاتی در استارت یا دینام هم باشد.

آیا در صورت روشن شدن چراغ ها زمانی که موتور غیر فعال است، هنوز باتری خودرو غیر قابل اعتماد است؟ حتی اگر چراغ‌ها، رادیو یا لوازم جانبی شما روشن شود، ممکن است باتری شما هنوز به اندازه کافی شارژ نشده باشد.

این قطعات به انرژی بسیار کمتری نسبت به استارت نیاز دارند. بنابراین، باتری شما ممکن است توانایی کافی برای روشن کردن رادیو/چراغ ها را داشته باشد، اما انرژی آن برای روشن کردن استارت کافی نباشد.

تست شارژ باتری ماشین

اگر ماشین شما روشن نمی شود و به باتری بدی مشکوک هستید، تست ها و ابزارهایی وجود دارد که می توانید برای اندازه گیری عملکرد باتری خود از آنها استفاده کنید. برخی از ابتدایی ترین آنها را می توانید در پارکینگ خانه انجام دهید. تست های دیگر بهتر است در تعمیرگاه خودرو انجام شود.

باتری سوزوکی را بصری بررسی کنید. باتری باید تمیز باشد، اتصالات باید عاری از خوردگی باشد، نشتی قابل توجهی نداشته باشد و قاب باتری باید بدون ضربه یا ترک باشد.

تست ولتاژ با مولتی متر

مولتی متر یک ابزار کابردی است که کارایی خوبی دارد. برای اندازه گیری ولتاژ باتری می توانید از مولتی متر استفاده کنید. یک باتری کاملا شارژ شده باید حداقل 12.6 ولت را ثبت کند. هنگامی که موتور در حال کار است، ولتاژ باید 13.7-14.7 ولت باشد.

شارژ را با هیدرومتر تست کنید.

 تعمیرگاه های خودرو از هیدرومترهای پیشرفته برای اندازه گیری عملکرد باتری استفاده می کنند. این ابزار میزان شارژ باتری را اندازه گیری می کند و به درک اینکه آیا باتری کم شارژ شده است یا سلول ها از کار افتاده اند کمک می کند.

آزمایش بار باتری را انجام دهید.

آزمایش های بارگذاری وضعیت باتری را مشخص می کند. این آزمایش نشان می‌دهد که آیا باتری اوربیتال شما قابل شارژ است، نیاز به تعویض دارد یا نیاز به سرویس دارد.

در نهایت، این تست‌ها به شما کمک می‌کند تا تشخیص دهید که آیا باتری نیاز به تعویض دارد، آیا می‌توان آن را شارژ کرد یا اینکه مشکل در جای دیگری است.

هزینه های تعویض باتری خودرو

تعویض باتری خودرو یک تعمیر خودرو مقرون به صرفه است. قیمت باتری های سیلد اسیدی استاندارد بسته به نوع آنها متغیر است اما در نهایت هزینه چشمگیری ندارند.

هزینه های اضافی شامل کار، از جمله آزمایش و نصب است. همچنین ممکن است هزینه کمی برای دفع باتری وجود داشته باشد. خبر خوب این است که اگر باتری مورد نیاز خود را از امداد باتری خریداری کنید، نه تنها بابت خرید باتری هزینه معقول و به صرفه ای را پرداخت می کنید، بلکه ارسال و نصب باتری در نقاط مختلف شهر تهران به صورت رایگان برای شما انجام خواهد شد.

سایر مسائلی که باعث مشکلات راه اندازی خودرو می شود

آیا تشخیص داده اید که باتری مرده مشکل نیست؟ اگرچه این شایع ترین علت روشن نشدن خودرو است، اما طیف گسترده ای از مشکلات وجود دارد که می تواند مشکل ساز باشد.

یکی از راه‌های تشخیص اینکه باتری نیست این است که سوییچ خود را در استارت قرار دهید. اگر سیستم‌های خودروی شما - چراغ‌ها، رادیو، لوازم جانبی - به نظر می‌رسد با قدرت کامل کار می‌کنند، اما استارت نمی توانید بزنید، ممکن است مشکل به باتری مربوط نباشد.

برخی از مشکلات احتمالی دیگر عبارتند از:

استارت بد - اگر موتور استارت به نظر کارآمد می‌آید یا صدای کلیک هنگام چرخاندن کلید می‌شنوید، ممکن است مشکل از استارت معیوب باشد. اتصالات شل یا شیر برقی معیوب استارت از دیگر مشکلات استارت است که باعث روشن نشدن خودرو می شود.

سوئیچ جرقه زنی بد - وقتی سوییچ خود را در جرقه می چرخانید، یک سیگنال الکتریکی به باتری می فرستد تا موتور روشن شود. سوئیچ معیوب هرگز پیامی را ارسال نمی کند.

 اگر هنگام چرخاندن سوییچ، چراغ‌ها و زنگ‌های داشبورد روشن نمی‌شوند، یا موتور درست پس از روشن شدن از کار می‌افتد، ممکن است مشکل از سوئیچ بد استارت باشد و باتری 70 آمپر سوزوکی شما در این مورد مقصر نباشد.

دینام معیوب - دینام باتری را با روشن شدن موتور شارژ می کند بنابراین، باتری شما ممکن است به دلیل خرابی دینام باشد.

پمپ سوخت بد - اگر ماشین شما روشن نمی شود، ممکن است پمپ بنزین خراب باشد. اغلب، قبل از روشن نشدن خودرو، متوجه علائم خرابی پمپ بنزین مثل افزایش دما و کاهش فشار سوخت خواهید شد.

بدون جرقه - برای احتراق سوخت موتور شما به جرقه نیاز است و شمع جرقه را ایجاد می کند. وقتی شمع ها از کار بیفتند، سوخت نمی تواند مشتعل شود. برخی از علائم می‌تواند شامل بی‌حرکتی ناخوشایند، روشن نشدن موتور، افزایش ناگهانی یا کاهش مصرف سوخت باشد.

فیوزهای سوخته - فیوز سوخته می تواند از رسیدن برق به شیر برقی استارت جلوگیری کند. یک مشکل الکتریکی ممکن است باعث از کار افتادن 1 یا چند فیوز شود. اگر سیستم های لوازم جانبی از کار بیفتند - مانند دسته گیج شما - ممکن است با مشکل الکتریکی مواجه شده باشید و این مشکل ارتباطی با باتری 100 آمپر سوزوکی شما نداشته باشد.

 

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز