خبرگزاری کار ایران

ادامه عملکرد بی نقص خودرو وابسته به باتری است

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۸۶۶۰

باطری جزء ضروری یک خودرو است. از شروع ماشین شما تا شارژ کردن تلفن همراهتان در حین پارک بودن خودرو، باتری‌ها نیرویی را فراهم می‌کنند که وسیله نقلیه شما برای ادامه حرکت به آن نیاز دارد. به همین دلیل بسیار مهم است که بدانید از چه زمانی باید به فکر تعویض باتری خودرو باشید و همچنین بدانید که برای حفظ طول عمر آن چه کاری می توانید انجام دهید.

میانگین عمر باتری خودرو

به طور متوسط ​​باتری خودرو بین 3 تا 4 سال عمر می کند. یکی از مهم ترین عواملی که بر مدت زمان ماندگاری باتری خودرو تأثیر می گذارد، آب و هوا است. یک موتور در حال کار در زیر کاپوت در حال حاضر سطوح بالایی گرما تولید می کند. در یک روز گرم و سوزان باطری ماشینتان تحت فشار قرار میگیرد، که اگر اقدامات احتیاطی مناسب در تابستان را رعایت نکنید، می‌تواند منجر به افزایش احتمال خراب شدن باتری سپاهان باتری شود .

آب و هوای گرم می تواند باعث تبخیر آب مایع موجود در باتری خودرو شود و به ساختار داخلی باتری آسیب برساند. به همین دلیل میانگین عمر باتری در آب و هوای گرم کمتر است،  بنابراین هنگام تخمین عمر باتری ماشین شما، آب و هوایی را در نظر بگیرید که بیشتر رانندگی خود را در آن انجام خواهید داد.

صرف نظر از دمایی که در آن رانندگی می کنید، مراقبت صحیح از باتری خودرو می تواند به کارکردن آن کمک کند. هفت نکته زیر را در مورد افزایش عمر باتری ماشین خود بررسی کنید:

1. سواری های کوتاه را محدود کنید.

ماشین سواری سریع و کوتاه از شارژ کامل باتری ماشین شما جلوگیری می کند. با رانندگی مکرر و طولانی مدت، قدرت باتری ماشین خود را حفظ کنید. اگر اغلب از خودروی خود استفاده نمی کنید، سرمایه گذاری در شارژر باتری قابل حمل خودرو را در نظر بگیرید.

2. باتری خود را محکم بسته نگه دارید.

باتری ای که به طور ایمن بسته نشده باشد می تواند لرزش داشته باشد و به طور بالقوه منجر به آسیب داخلی و اتصال کوتاه شود.  ترمینال باتری اوربیتال خود را به طور مرتب بررسی کنید - به خصوص اگر مرتباً در جاده های پر دست انداز رانندگی می کنید - تا مطمئن شوید که به درستی و محکم در پایه نصب قرار گرفته است.

3. هنگام خروج همه چراغ ها را خاموش کنید.

روشن نگه داشتن تصادفی چراغ های جلو و درب خودرو می تواند خسارت سنگینی به باتری خودرو وارد کند. برای اینکه فراموش نکنید، یادداشتی را روی داشبورد خود ارسال کنید، یک یادآور برچسب روی کنترل از راه دور ماشین خود بچسبانید یا در جهتی پارک کنید که برای رسیدن به مقصد باید از کنار چراغ‌های جلو رد شوید.

4. خوردگی را کنترل کنید

پایانه های باتری به مرور زمان خورده می شوند، اما تمیز نگه داشتن آنها از تجمع، راه بسیار خوبی برای حفظ عمر باتری سوزوکی شما است. پایانه ها را با یک مسواک آغشته به مخلوط جوش شیرین و آب بشویید. سپس با استفاده از یک بطری اسپری با آب سرد، مخلوط را بشویید و با یک پارچه تمیز خشک کنید.

 

5. باتری خود را اغلب آزمایش کنید.

دانستن وضعیت باتری ماشین شما زمانی اهمیت دارد که می خواهید عمر آن را به حداکثر برسانید. سطح ولتاژ خروجی باتری خود را با یک تستر باتری ماشین برسی کنید تا میزان ولتاژ باتری خود را به خوبی حفظ کنید و اینکه آیا می خواهید یک باتری جدید بخرید یا خیر.

6. از وسایل الکترونیکی در حالت بیکار استفاده نکنید.

عملکردهایی مانند رادیو یا تهویه مطبوع را هنگامی که موتور شما کار نمی کند خاموش کنید تا استهلاک کمتری در باتری 60 آمپر سوزوکی شما ایجاد شود. دوره های طولانی مدت بیکار نیز می تواند باتری را فرسوده کند.

7. از کل ماشین خود مراقبت کنید.

ماشین شما از قطعات زیادی تشکیل شده است که با هم کار می کنند. اطمینان از اینکه خودروی خود را برای تنظیم‌های معمولی می‌برید و همچنین نگهداری صحیح وسیله نقلیه خود نیز راه‌های ساده‌ای برای اطمینان از اینکه طول عمر باتری شما به ظرفیت کامل خود می‌رسد است.

باتری تنها یکی از اجزای یک خودروی با کارکرد خوب است، بنابراین مطمئن شوید که از  تمام قسمت‌های ماشین خود به درستی نگهداری می‌کنید  تا عمر آن و عمر باتری شما افزایش یابد.

مهم نیست که چقدر باتری ماشین خود را به خوبی نگهداری می کنید، همیشه نمی توانید زمان خاموش شدن آن را پیش بینی کنید.

ماشین سواری سریع از شارژ کامل باتری 70 آمپر سوزوکی شما جلوگیری می کند. با رانندگی مکرر و طولانی مدت، قدرت باتری ماشین خود را حفظ کنید.

باتری ای که به طور ایمن بسته نشده باشد می تواند لرزش داشته باشد و به طور بالقوه منجر به آسیب داخلی و اتصال کوتاه شود. ترمینال باتری خود را به طور مرتب چک کنید. روشن نگه داشتن تصادفی چراغ های جلو و درب خودرو می تواند خسارت سنگینی به باتری خودرو وارد کند.

پایانه های باتری به مرور زمان خورده می شوند، اما تمیز نگه داشتن آنها از تجمع، راه بسیار خوبی برای افزایش عمر باتری ماشین شما است.

سطح ولتاژ خروجی باتری خود را با یک تستر باتری ماشین تست کنید تا میزان ولتاژ باتری 100 آمپر سوزوکی خود را به خوبی حفظ کنید .

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز