خبرگزاری کار ایران

حسینی:

نظام اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب اهتمام ویژه‌ای به رسیدگی به مناطق محروم داشته است

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۸۰۵۳

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه نظام اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب اهتمام ویژه‌ای به رسیدگی به مناطق محروم و افراد بی بضاعت داشته، گفت: بلافاصله پس از پیروزی انقلاب جوانان با حضور در جای جای میهن اسلامی نسبت به رفع مشکلات و گرفتاری‌های مردم، منشا خدمات ارزنده‌ای شدند.

به گزارش ایلنا، سید محمد حسینی در مراسم جامعه ملی یاریگران سلامت دانش آموزان که با حضور نوری وزیرآموزش و پرورش، مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، آقامحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، مقیمی رئیس دانشگاه تهران و جمعی از فعالان حوزه سلامت جامعه برگزار شد، فعالیت موسساتی مانند «سلامت مرهم»، برای رفع مشکل جسمی دانش آموزان در اقصا نقاط کشور را تحسین برانگیز و بسیار ارزشمند دانست و گفت: از وجود چنین انسان های مومن و متعهدی در جامعه که بدون چشمداشت در مناطق محروم و دور افتاده حضور پیدا کرده و به درمان مشکلات جسمی کودکان و نوجوانان همت می‌کنند، بر خود می‌بالیم.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه دانش آموزان آینده سازان ایران اسلامی هستند، تاکید کرد: دانش آموزان و فرزندان این سرزمین می توانند در آینده منشاء خیر و برکت باشند لذا برای اینکه آینده کشور را بخوبی رقم بزنیم باید از امروز به فکر سلامت جسمی و روحی دانش آموزان عزیز باشیم .

حسینی با اشاره به اینکه در روایات دینی از سلامت به عنوان بالاترین نعمت یاد شده، اظهارداشت: در کنار اقداماتی که دستگاه‌های مسئول از جمله وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای حفظ و صیانت از سلامت فرزندان عزیز کشورمان انجام می دهند، اقدامات داوطلبانه و ایثار و فداکاری عزیزانی که با روحیه جهادی در این مسیر دشوار گام برمی‌دارند، بسیار ارزشمند است و باید این روحیه و فرهنگ در جامعه فراگیر و نهادینه شده و همگان نسبت به همنوع خود احساس تعهد و مسئولیت داشته باشیم.

 معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه نظام اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی اهتمام ویژه‌ای به رسیدگی به مناطق محروم و افراد بی بضاعت داشته، خاطرنشان ساخت: بلافاصله پس از پیروزی انقلاب اسلامی جهاد سازندگی با هدف خدمت به مردم در مناطق دورافتاده و محروم تشکیل گردید و جوانان با حضور در جای جای میهن اسلامی نسبت به رفع مشکلات و گرفتاری های مردم  در بخش های مختلف از جمله بهداشت و درمان، منشا خدمات ارزنده ای شدند.

حسینی با بیان اینکه کمک به رفع مشکلات جسمی و درمان مردم بویژه کودکان و نوجوانان از اجر  و پاداش فراوانی نزد خداوند متعال برخوردار است، گفت: کسانی که در راه خدا و بدون چشم‌داشت در مسیر احسان و نیکوکاری و گره گشایی از مشکلات مردم کامل برمی دارند  پاداش و اجرشان ضایع نمی شود و این تعبیری است که در کتاب آسمانی به آن تاکید شده است.

معاون رئیس جمهور اضافه کرد: در قرآن کریم آمده است که خداوند دوستدار انسان ها نیکوکار و ایثارگر است و کسی که اهل احسان و خدمت بی منت به مردم باشد در حقیقت به یک ریسمان محکم چنگ زده و تکیه گاه مستحکمی دارد. در روز قیامت از جمله حسرت های افرادی که صرفاً به فکر منافع خود بودند این است که می گویند ای کاش دوباره بر می گشتیم و از محسنین و نیکوکاران می شدیم.

حسینی تاکید کرد: انسان در هر حال و وضعیت اقتصادی باید در حد توان اهل بخشش و نیکوکاری باشد و ایجاد خرسندی و نشاط واقعی برای مردم، زمانی حاصل می شود که انسان مشکل و گرهی از مشکلات و گرفتاری های آنان باز کند .

در این مراسم با حضور حسینی از فعالان و خیرین حوزه سلامت با اهدای لوح تقدیر و تندیس تجلیل شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز