خبرگزاری کار ایران

اجرای طرح عملیاتی پلیس برای برخورد با مخلان آرامش عمومی در چهارشنبه آخر سال

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۸۰۰۲

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا فراجا از اجرای طرح عملیاتی پلیس سایبری بر علیه تبلیغ‌کنندگان و فروشندگان اقلام نورافشانی و مواد محترقه غیرمجاز در فضای مجازی خبر داد.

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "رامین پاشایی" اظهار داشت: با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال و برگزاری مراسم چهارشنبه سوری، قاچاق اقلام نورافشانی، مواد محترقه غیرمجاز و فاقد استاندارد و ایمنی لازم از سوی افراد سود جو به یکی از روش های تبلیغ و فروش در فضای مجازی تبدیل شده است.

 

این مقام مسئول ادامه داد: کاهش احساس امنیت عمومی و بروز سوانح، افزایش کلاهبرداری‌های اینترنتی به بهانه خرید و فروش مواد محترقه، افزایش تارنماهای مجرمانه و آموزش تهیه مواد محترقه دست‌ساز پر خطر از جمله مواردی است که هموطنان عزیز را تهدید می کند.

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا فراجا تصریح کرد: در راستای کاهش مخاطرات و با توجه به وظایف ذاتی و قانونی پلیس فتا، طرح عملیاتی رصد و شناسایی تارنماهای فعال در حوزه رصد، تبلیغ و توزیع اقلام نورافشانی و مواد محترقه غیرمجاز در 60 کارگروه ویژه اطلاعاتی و عملیاتی پلیس فتا در سراسر کشور آغاز به کار کرده است.

وی افزود: در این طرح عملیاتی با رصد و زیر نظر گرفتن تارنماهای فعال در این حوزه در صورت مشاهده هر گونه موارد مجرمانه، پرونده قضائی بر علیه مرتکبان تشکیل می شود و متهمان به محاکم قضائی معرفی خواهند شد .

سرهنگ پاشایی تصریح کرد: بر اساس تجزیه و تحلیل پرونده های قضائی ادوار گذشته مشخص است که تعدادی از تارنماهای مجرمانه نیز با انتشار لینک های آلوده و ارجاع متقاضیان به درگاه‌های جعلی و یا ثبت سفارش و دریافت مبالغ مختلف تحت عنوان "بیعانه" مترصد کلاهبرداری از هموطنان هستند.

این مقام سایبری به هموطنان توصیه کرد که به هیچ عنوان فریب این تبلیغات را نخورند و والدین نظارت بیش تری بر عملکرد سایبری فرزندان خود در این ایام داشته باشند و در صورت مشاهده موارد مجرمانه و مشکوک موضوع را از طریق سر شماره 096380 جهت پیگیری به پلیس فتا گزارش دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز