خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری به ایلنا خبرداد؛

مردم مراقب کلاهبرداران در خرید های اینترنتی باشند

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۹۹۹۴

رئیس پلیس فتا استان چهارمحال و بختیاری گفت: مردم در پی استفاده از فضای مجازی برای خریدهای اینترنتی مراقب کلاهبرداران باشند قطعاً ارتقا آگاهی‌های عمومی می‌تواند در تأمین و ارتقا امنیت خریدهای اینترنتی مؤثر باشد.

سرهنگ مرتضی عسگری در گفت و گو با خبرنگار ایلنا اظهارداشت: با توجه به نزدیک شدن ماه های پایان سال و خریدهای سال نو مردم در خرید های اینترنتی خود دقت ویژه ای داشته باشند تا مورد سو استفاده قرارنگیرند.

وی با بیان اینکه برای خریدهای اینترنتی از فروشگاه‌های مختلف مردم مراقب افراد سود جو و کلاهبردار با پوشش بازاریاب و فروشنده باشند افزود: افراد سعی کنند خرید های خود را از شبکه های اجتماعی که سرورشان خارج از کشور است انجام ندهند و از سایت هایی که دارای نماد الکترونیکی هستند خرید خود را انجام دهند.

سرهنگ عسگری با تاکید بر هوشیاری شهروندان و اطلاع رسانی‌های مناسب متولیان برای ارتقا آگاهی‌های عمومی به راهکارهای ارتقا امنیت خریدهای اینترنتی اشاره کرد و گفت: مردم باید به نماد الکترونیکی کسب و کارهای اینترنتی در سایت فروشگاه که از طریق سازمان توسعه تجارت الکترونیکی به سایت‌های فروشنده به عنوان تاییدیه و صلاحیت اعطا می‌شود دقت کرده، راهنماهای فروشگاه اینترنتی را به دقت مطالعه کرده، از سیاست‌های بازگشتی (ارجاع کالا) و وجود گارانتی تعویض مطمئن باشند.

رئیس پلیس فتا استان چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: پرداخت هزینه خریدهای مجازی مقوله مهمی است و خریداران حتماً باید از اصالت سایت پرداخت هزینه اطمینان حاصل کنند تا گرفتار صفحات جعلی و ساختگی کلاهبرداران نشوند.

وی در پایان پرداخت هزینه درب منزل و پس از وصول و تحویل گرفتن کالا، فعال سازی رمز یک بار مصرف برای جلوگیری از تخلیه شده حساب توسط افراد سودجو، مراقبت از رمز دوم و شماره کارت بانکی در حین خرید و خرید از سایت‌های معروف و شناخته شده را از جمله راهکارهای دیگر ارتقا امنیت خریدهای مجازی عنوان کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز